عفو بین الملل : ایتالیا و لیبی با مهاجران بدرفتاری می کنند

عفو بین الملل : ایتالیا و لیبی با مهاجران بدرفتاری می کنند
سه شنبه 21 آذر 1396 - 19:48

سازمان عفو بین الملل دولت های ایتالیا و لیبی را به بدرفتاری با مهاجران در وسط دریا و در مراکز نگهداری متهم کرد.

العالم - لیبی  

سازمان عفو بین الملل دولت ایتالیا و دیگر دولت های اروپائی را به دست داشتن در نقض حقوق مهاجران مقیم لیبی متهم کرد. 

جان دالویسِن مدیر دفتر اروپای سازمان عفو بین الملل امروز سه شنبه در مصاحبه با  فرانس پرس گفت : دولت های اتحادیه اروپا خصوصاً ایتالیا از نقض حقوق مهاجران کاملاً اطلاع دارند.  

دالویسن گفت : ایتالیا با نادیده گرفتن نقض حقوق مهاجران الزامات بین المللی خود را خصوصاً منع شکنجه نادیده می گیرد.  

دالویسن افزود : ایتالیا اصلی ترین کشورِ هدف مهاجرانی است که از لیبی با قایق راهی اروپا می شوند و دولت رم با دولت وحدت ملی لیبی برای بازداشت مهاجران همدستی می کند. 

مدیر دفتر اروپای عفو بین الملل اعلام کرد : سازمان عفو بین الملل با همکاری دیگران به دادگاه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ و کمیته منع شکنجه و کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد. 

عفو بین الملل اعلام می کند که دولت های اروپائی خصوصاً ایتالیا به گارد ساحلی لیبی آموزش می دهد و تجهیزات دریائی اعطاء می کند. عفو بین الملل با استناد به سخنان ده ها مهاجر اعلام کرد که مسئولان گارد ساحلی لیبی با قاچاقچیان انسان برای به دست آوردن منافع مالی همدستی هستند و با مهاجران بدرفتاری می کنند. 

دالویسن در این راستا می گوید : مسئولان لیبی ، گروه های مسلح و قاچاقچیان انسان برای به دست آوردن سود با همدیگر همکاری تنگاتنگ دارند.  

عفو بین الملل اعلام کرد : مهاجرانی که گارد ساحلی لیبی آنها را بازداشت می کند ، در مراکزی نگهداری می شوند که مسئولان این مراکز با آنها بسیار زشت رفتار می کنند و هم اکنون 20 هزار مهاجر در این مراکز شلوغ نگهداری می شوند مراکزی که فاقد ابتدائی ترین اصول بهداشتی و درمانی است . 

عفو بین الملل اعلام می کند که برخورد غیرقانونی گارد ساحلی لیبی با مهاجران در وسط دریا گاه باعث غرق شدن مهاجران می شود که غرق شدن حدود 50 مهاجر در روز 6 نوامبر 2017 مؤید این مدعاست.

 

214
 

پربیننده ترین خبرها