بروجردی: اقدام نابخردانه ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اوضاع منطقه را بحرانی می کند

بروجردی: اقدام نابخردانه ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اوضاع منطقه را بحرانی می کند
سه شنبه 21 آذر 1396 - 20:23

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام نسنجیده و نابخردانه ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به بحرانی شدن اوضاع در منطقه خاورمیانه منجر می شود.

العالم - ایران / سیاسی

علاءالدین بروجردی ظهرسه شنبه در دیدار «واهرام باغداساریان» رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تحولات منطقه، اعتراض کشورهای اروپایی و اسلامی به این اقدام ترامپ را نشانه اهمیت فلسطین در افکار عمومی جهان دانست.

وی همچنین براهمیت توسعه وگسترش ارتباطات فیمابین درعرصه ‌های مختلف تاکید و اظهارکرد: ارتباطات تاریخی دوستانه دو ملت همسایه ایران و ارمنستان پشتوانه محکمی در مسیر ارتقاء سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فراهم کرده است.

بروجردی افزود: گفت ‌وگو و تبادل نظر مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور می‌تواند به توسعه همکاری‌ها در بخش‌های گوناگون اقتصادی و امنیتی کمک کند.

بروجردی در عین حال با قدردانی از رای منفی کشور ارمنستان به قطعنامه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اشتراک نظرات دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی میتواند به برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک کند.

وی بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های صنعتی، انرژی و حمل و نقل نیز تاکید کرد.

به نقل ازخانه ملت، درادامه این دیدار واهرام باغداساریان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ارمنستان وجمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور در سطوح مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه است و دولت و پارلمان ارمنستان بر تحکیم و تقویت مراودات فیمابین تاکید دارد.

وی با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی در مناقشات منطقه‌‎ای تصریح کرد: سیاست متوازن و متعادل ایران می‌تواند به برقراری صلح و آرامش در منطقه منجر شود.

باغداساریان همچنین بر شتاب بخشی در اجرایی شدن توافقات اقتصادی دو کشور تاکید و نسبت به افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های مشترک فیمابین در حوزه های مورد علاقه طرفین ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا، پس از سفر دی ماه سال گذشته حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است.

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها