۱۰ دانشگاه ایران در فهرست سبزترین‌ دانشگاههای جهان +عکس

۱۰ دانشگاه ایران در فهرست سبزترین‌ دانشگاههای جهان +عکس
سه شنبه 21 آذر 1396 - 21:06

بر پایه ویرایش ۲۰۱۷ رتبه‌ بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌ متریک» درباره توسعه پایدار، از میان ۶۱۹ موسسه ارزیابی شده در جهان، ۱۰ موسسه ایرانی در فهرست سبزترین‌های جهان جای گرفته‌اند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: «دانشگاه‌های «زنجان»، «کاشان»، «اصفهان»، «شیراز»، «فردوسی مشهد»، «آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات»، «صنعتی امیرکبیر»، «گیلان»، «تهران» و «الزهرا» در فهرست سبزترین‌های جهان قرار گرفتند.

«گرین‌ متریک» با هدف ارائه چشم‌اندازی فراگیر از شرایط و سیاست‌های در پیوند با محیط‌ زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای گوناگون راه‌اندازی شده است.

«گرین‌ متریک» در نوع خود ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی به مسائل زیست‌محیطی و مصرف انرژی است.

محیط و زیرساخت، انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل و آموزش سنجه‌هایی هستند که در این نظام رتبه‌بندی برای مقایسه موسسه‌ها به‌ کار می‌روند.

منبع داده‌های «گرین‌متریک» برای ارزیابی موسسه‌ها، بر اساس پرسشنامه‌ای است که به موسسات می‌فرستند.

بر پایه گزارش ۲۰۱۷ رتبه بندی گرین‌متریک، «Wageningen University & Research» با بیشترین امتیاز، سبزترین موسسه جهان است.

در این رده بندی دانشگاه ها و موسساتی چون ناتینگهامCalifornia Davis ،Bradford ، Nottingham Trent، آکسفورد، Connecticut، Bangor،College Cork و «Hochschule Trier – Umwelt-Campus Birkenfeld» در رتبه‌های دوم تا دهم جای گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها