پشت پرده کشتی حامل اسلحه برای شورشیان سوریه

پشت پرده کشتی حامل اسلحه برای شورشیان سوریه
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 13:27

رياض و دوحه در سه هفته گذشته ميزان نشست هاي افسران امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل در راستاي هماهنگي هاي امنيتي روزافزون اسرائيل و كشورهاي خليج فارس خصوصاً عربستان و قطر بود و سعود الفيصل و حمد بن جاسم و افسران امنيتي عربستان و قطر در اين نشست ها حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، همچنین سعد الحريري به يكي از اين نشست ها دعوت شد که پيوسته با سمير جعجع و وليد جنبلاط همراه بود. اين سه نفر مسئولان گروه هاي شبه نظامي خود را به ليبي فرستادند و اين مسئولان منتظر دريافت دستورات مقامات فرانسوي و اسرائيلي ساكن در ساختماني نزديك سفارت فرانسه در طرابلس (پايتخت ليبي) هستند تا در ساعت سفر وارد عمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری المنار فلسطین به نقل از منابع آگاه در منطقه، مساله "حمايت اسرائيل از تروريست هاي مجهز به سلاح هاي پيشرفته براي ايجاد ناامني در سوريه" در نشست هاي رياض و دوحه با هدف افزايش حملات تروريست ها و اجبار ناظران بين المللي به خروج از سوريه به بهانه افزايش حملات تروريستي و دخالت گسترده ارتش بررسي شد اين در حالي است كه تروريست ها از اتاق عملياتي مستقر در خاك تركيه هدايت مي شوند و مأمور به افزايش دامنه حملات خود هستند تا گردانندگان اين تروريست ها با دستاويز افزايش حملات تروريستي، مزدوران تازه نفسي را كه در اردوگاه هاي واقع در تونس، قطر، ليبي و برخي كشورهاي خليج فارس آموزش مي بينند، از محورهاي مختلف وارد سوريه كنند.

دفتر رياست جمهوري فرانسه دستگاه هاي امنيتي كشورهاي شريك در مأموريت يونيفل، از جمله دستگاه اطلاعاتي ايتاليا از عمليات غيرقانوني انتقال اسلحه از مبدأ ليبي به شمال لبنان آگاه كرد تا در اين عمليات مشاركت كنند و نيروي دريائي و هوائي اسرائيل نيز در اين ميان از كشتي حامل محموله تسليحاتي حفاظت مي كند و اين كشتي را تا رسيدن به آب هاي سرزميني لبنان همراهي مي كند.

بر اساس این گزارش، دفتر رياست جمهوري فرانسه همچنين ايستگاه‌هاي پيشرفته ارتباطاتي را در ساختمان هاي تحت حفاظت شديد شبه نظاميان وابسته به جعجع، حريري و جنبلاط در خاك ليبي، عربستان و قطر براي ارتباط با اسرائيل مستقر كرده است.

گزارش هاي المنار حاكيست: تروريست‌هاي مسلح مستقر در ليبي خصوصاً گروه هاي تحت امر عبدالكريم بلحاج مزدور سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سي.آي.اي) كه براي فريب افكار عمومي خود را گروه هاي اسلامگرا معرفي مي كنند، سلاح هائي را كه در درگيري هاي ليبي از فرانسه، اسرائيل و ديگر كشورها تحويل گرفته بودند، جمع‌آوری مي‌كنند تا در يك كشتي استيجاري بار بزنند . قطر از اعضاي اين گروه ها حمايت مالي کرده و حقوقي ماهانه به آنها اعطا مي‌كند و تعدادي از آنان را به نزديك مرزهاي سوريه اعزام كرد و اين در حالي است كه شوراي ملي انتقالي ليبي از اقدام اين گروه ها به جمع آوري سلاح هاي خود آگاه است و اجازه داده كه اردوگاه هاي آموزش تروريست‌ها زيرنظر مربيان اسرائيلي و فرانسوي در خاك ليبي احداث شود.

المنار در گزارش خود مي افزايد: قطر و عربستان قبلاً نيز سلاح هاي موجود در دست گروه‌هاي مسلح ليبي را به تركيه فرستادند تا به دست تروريست ها برسد. دوحه و رياض بين خود توافق كرده‌اند كه با يكديگر درباره مجهز كردن تروريست‌ها به اسلحه و دستگاه هاي ارتباطي پيشرفته همكاري و هماهنگي كنند زيرا معتقدند كه پايداري ملت و دولت سوريه منجر به فروپاشي حكومت آل سعود و آل ثاني خواهد شد، به همين دليل از همه امكانات خود براي تداوم خشونت هاي سوريه استفاده مي كنند و با هر راه حل سياسي مخالفت مي كنند، این دو کشور گزارش هائي نيز از سرويس‌هاي اطلاعاتي چند كشور از جمله آمريكا دريافت كرده اند كه اين گزارش‌ها حاكي از قدرت و انسجام نظام حاكم سوريه است و به همين دليل بي‌پرده و با تمام توان از اسرائيل نيز كمك مي گيرند و به حمايت هاي خود از تروريست ها ادامه مي دهند تا خونريزي در سوريه ادامه داشته باشد. 

گزارش‌های رسیده از منابع آگاه به المنار حاكي از آن است که كشتي ديگري بجز كشتي توقيف شده در سواحل لبنان، در ساحل ليبي لنگر انداخته و منتظر بارگيري محموله تسليحاتي جديد و دريافت دستور از همان مقامات فرانسوي و اسرائيلي ساكن در ساختماني نزديك سفارت فرانسه در طرابلس پايتخت ليبي است. حريري نيز كه از مدتي پيش در رياض ساكن است، حركت كشتي حامل محموله تسليحاتي را از طريق تجهيزات ويژه دستگاه اطلاعاتي عربستان و تجهيزات ارتباطي پيشرفته شبه نظاميان خود و جعجع در لبنان لحظه به لحظه پيگيري مي‌كرد و چند مزدور خود را به شهر طرابلس در شمال لبنان براي پيگيري دقيق‌تر حركت اين كشتي و كمك به موفقيت عمليات

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها