رئیس مجلس مصر فردا به عربستان می‌رود

رئیس مجلس مصر فردا به عربستان می‌رود
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1391 - 15:39

منابع مصري مي‌گويند رئيس مجلس اين کشور فردا پنج‌شنبه راهي مصر خواهد شد تا راه‌حلي براي بحران به وجود آمده در روابط کشور و عادي کردن آن بيابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از المحیط مصر، ریاست این هیات پارلمانی بر عهده سعد الکتاتنی است که وی را تنی چند از روسای فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس و برخی از شخصیت‌های دولتی همراهی می‌کنند. وی در این سفر علاوه بر دیدار با عبدالله شاه عربستان، با برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار خواهد کرد تا راهی برای بهبود روابط میان دو کشور بیابد.

عربستان که هفته جاری با بستن سفارت خود در قاهره و کنسول‌گری‌هایش در مصر عملاً روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کرد، در روزهای اخیر با فرافکنی خود کشورهای دیگر را متهم به ترور سفیر خود کردند.

مقامات سعودی اخیراً با دستگیری یک وکیل مصری به اتهام توهین به عبدالله شاه این کشور، وی را به تحمل ضربات شلاق محکوم کردند و پس از آنکه با مخالفت‌های شدید مردمی در مصر مواجه شدند، به وی اتهام حمل موارد مخدر را هم وارد کردند تا به این ترتیب باعث خشم بیشتر مردم این کشور شوند.

در پی این اقدامات هزاران تن از مردم مصر که از دخالت‌های عربستان در امور داخلی خود عصبانی بودند، با تجمع در مقابل سفارت این کشور خواستار پایان دادن به این دخالت‌ها شدند.

بر اساس گزارش این پایگاه خبری مصری، یکی از مهمترین ماموریت‌های این هیات مصری، بررسی وضعیت شهروندان و کارگران مصری ساکن عربستان و حفظ شأن و کرامت آنهاست. این کارگران پس از انقلاب مصر و برکناری حسنی مبارک با فشار بسیاری از طرف مقامات سعودی مواجه شدند. سعودی‌ها از این کارگران به عنوان یک برگ برنده در مقابل انقلاب مصر و فشار بر دولت این کشور استفاده می‌کنند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها