جبهه دموكراتيك برای آزادی فلسطين: قدس خط قرمز فلسطينيان است

جبهه دموكراتيك برای آزادی فلسطين: قدس خط قرمز فلسطينيان است
پنج‌شنبه 23 آذر 1396 - 02:07

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد قدس خط قرمز و یکی از مهم ترین مبانی فلسطینیان است و چشم پوشی از این مبانی مخاطراتی به همراه دارد.

طلال ابوظریفه گفت: تحرک و پویایی خوبی در برخی از کشورهای عربی ، اسلامی ، اروپایی و آمریکا در حمایت از حقوق مردم فلسطین ایجاد شده است.
ابوظریفه افزود: ما تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت ابدی و دایمی رژیم اشغالگر اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی می دانیم و اعتراضات مردمی در سرتاسر جهان تنها با لغو این تصمیم پایان خواهد یافت.
وی اظهار داشت قدس خط قرمز و یکی از اصول تغییر ناپذیر فلسطین است و چشم پوشی و بی توجهی به این تصمیم ترامپ خطراتی به همراه دارد. بنابراین رهبران فلسطینی باید از این حرکت بین المللی حمایت کنند و راه را برای جوانان و گروه های مردمی به منظور ورود به میدان مقابله با رژیم اشغالگر در هر منطقه ای از جهان باز کنند.
از سوی دیگر فیصل ابوشهلا عضو شورای قانونگذاری فلسطین گفت:  زمانی که حقوق فلسطینیان و آرمان ملی فلسطین تهدید می شود همه دفاع و ابراز همبستگی می کنند. 
ابوشهلا افزود موضع کاخ سفید و حمایت یکجانبه آن از رژیم اشغالگر اسرائیل باعث وحدت فلسطینیان شد.
وی اظهار داشت آمریکا و اسرائیل در شورای امنیت منزوی شده اند حتی متحدان آمریکا مانند کانادا نیز از این تصمیم ترامپ حمایت نکردند.

پربیننده ترین خبرها