بشار الجعفری:

بیانیه ریاض 2 مسیر هشتمین دوره مذاکرات ژنو را مین گذاری کرده است/ سعودی ها نمی خواهند مسیر گفت‌وگوهای ژنو موفق شود

بیانیه ریاض 2 مسیر هشتمین دوره مذاکرات ژنو را مین گذاری کرده است/ سعودی ها نمی خواهند مسیر گفت‌وگوهای ژنو موفق شود
پنج‌شنبه 23 آذر 1396 - 18:03

بشار الجعفری رییس هیات اعزامی سوریه به گفت‌وگوهای ژنو در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این دوره موضوع مبارزه با تروریسم را به عنوان مساله اساسی برای بررسی امور دیگر مطرح کردیم.

العالم _ سوریه

بشار الجعفری رییس هیات اعزامی سوریه به گفت‌وگوهای ژنو در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در این دوره موضوع مبارزه با تروریسم را به عنوان مساله اساسی برای بررسی امور دیگر مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه ما وارد گفت و گوی مستقیم با هیات معارضین نمی شویم اظهارداشت: به دی میستورا گفتیم که اصرار بر مواضع معارضین سبب شکست ماموریت وی می شود.   

رییس هیات اعزامی سوریه به گفت‌وگوهای ژنو افزود: به حامیان معارضین طرفدار ریاض می گوییم که از این فرصت استفاده کرده و هیاتشان را توجیه نمایند تا بیانیه ریاض 2 را لغو کنند. 

بشار الجعفری تصریح کرد: با دی میستورا درباره حملات تروریست ها و جنایت ائتلاف آمریکایی در سوریه، گفت و گو کردیم.

وی بیان داشت: در این دوره کوشیدیم هیات معارضین را به لغو بیانیه ریاض 2 راضی کنیم تا موضوعات دیگر را بررسی نماییم زیرا کسی که بیانیه ریاض 2 مسیر هشتمین دوره گفت و گوهای ژنو را مین گذاری مین گذاری کرده است. 

 الجعفری تاکید کرد: حامیان هیات معارضین که حکومت سعودی است نمی خواهند مسیر گفت و گوهای ژنو موفق شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه نزدیکی سیاسی جدی هستیم اما باج خواهی تروریستی به هدف تاثیر گذاری بر روند گفت و گوها را نمی پذیریم.

 

پربیننده ترین خبرها