یک گذرگاه در مرز سوریه و لبنان باز گشایی می شود

یک گذرگاه در مرز سوریه و لبنان باز گشایی می شود
جمعه 24 آذر 1396 - 06:03

گذرگاه مرزی جوسیه در مرز سوریه و لبنان بعد از پنج سال بازگشایی می شود.

این گذرگاه مرزی که استان هرمل لبنان را به استان حمص سوریه متصل میکند، از امروز قرار است فردا کار خود را از سر بگیرد تا به پنج سال توقف عبور و مرور از این گذرگاه پایان دهد. 
سرلشکر عباس ابراهیم مدیر سازمان اطلاعات عمومی لبنان با اعلام این خبر گفت: عبور و مرور شهروندان سوری و لبنانی از این گذرگاه واقع در شمال شرق لبنان از (جمعه) به طور رسمی آغاز خواهد شد. 
وی افزود: سیاست بیطرفی موضوعی سیاسی است و مسائل امنیتی متوقف نشده است و ما در این گونه مسائل همکاریهای خوبی با طرفهای مقابل از جمله سوریه داشتهایم که منافع متعددی از جمله آزادی اسرای ارتش لبنان یا نیروهای حزب الله در سوریه طی آن حاصل شد. 
محمدالشعار، وزیر کشور سوریه نیز در خصوص بازگشایی این گذرگاه مرزی گفت: گذرگاه مرزی حمص  هرمل از امروز کار خود را آغاز میکند و روابط میان لبنان و سوریه بسیار بزرگتر از مقوله جغرافیاست. هر آنچه به عادی سازی روابط میان لبنان و سوریه بیانجامد در دستور کار ما قرار دارد.
گذرگاه هرمل با استان حمص سوریه از سال 2012 که گروههای تروریستی وابسته به جبهه النصره در بخشهایی از استان حمص سیطره یافتند، بسته شده بود.
وزیر کشور سوریه که ریاست هیئت سوری را در سفر به گذرگاه جوسیه برعهده داشت، گفت: ما موافق کل برنامه ها  برای ایجاد روابط عادی و در سیاق طبیعی روابط بین لبنان و سوریه هستیم.
به گفته کارشناسان بازگشایی گذرگاه جوسیه این پیام را میرساند که روابط لبنان و سوریه عادی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها