لاوروف اعلام کرد:

گسترش همکاری ایران، روسیه و ترکیه برغم اقدامات مالی آمریکا

گسترش همکاری ایران، روسیه و ترکیه برغم اقدامات مالی آمریکا
جمعه 24 آذر 1396 - 23:19

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: همکاری های تهران، مسکو و آنکارا در عرصه انرژی صرف نظر از اقدامات سودجویانه و منفعت طلبانه مالی آمریکا توسعه می یابد.

العالم ـ اروپا

سرگئی لاوروف خاطرنشان کرد، روسیه، ایران و ترکیه همچنین راه مبارزه واقعی با تروریسم در سوریه را می دانند و در این خصوص تفاهم دارند.

لاوروف روز جمعه در جلسه شورای فدراسیون (مجلس سنا) گفت: در روابط اقتصادی با ایران و ترکیه تلاش می کنیم از شیوه هایی ازجمله پرداخت های مالی استفاده کنیم که بر واحدهای پول ملی این کشورها استوار باشد.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه نوشت: همکاری های سه کشور در عرصه انرژی هم مستقل از شرایط تحمیلی آمریکا بنا خواهد شد.
وی ادامه داد: ایران، روسیه و ترکیه نمی خواهند به ساختار مالی جهانی که از سوی آمریکا کنترل می شود، وابسته باشند. آمریکا با کنترل این ساختار تلاش می کند، با موقعیت برتر خود بقیه کشورها را تحت فشار قرار دهد. چین هم از این وضعیت ناراضی است. 

تفاهم سه کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه
وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایران، روسیه و ترکیه در مورد اهداف در سوریه به ویژه مبارزه با تروریسم تفاهم دارند. 
وی گفت: سه کشور در ضرورت پیروزی بر تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه و تامین هماهنگی و زندگی مسالمت آمیز تمام گروه های قومی و مذهبی این کشور تفاهم کامل دارند. 
لاوروف افزود: همان طور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده اند مسکو، تهران و آنکارا اختلافاتی دارند و هر کشور رویکرد ویژه خود را در مورد سوریه دارد اما سه کشور مواضع مشابهی در مساله مبارزه با تروریسم در این کشور دارند. 
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر فقط دسته های پراکنده ای از تروریست های داعشی در سوریه حضور دارند که سازماندهی ندارند و عمر آنها بسر می رسد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه به عنوان سه کشور حامی روند صلح آستانه روز اول آذر ماه در شهر سوچی روسیه دیدار و در مذاکرات خود و بیانیه پایانی اجلاس بر رویکرد درست برای حل مسائل سوریه مبتنی بر خودداری از هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و حمایت از حق حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی آن تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها