قدردانی حزب «عمار الحکیم» از ایران و الحشد الشعبی

قدردانی حزب «عمار الحکیم» از ایران و الحشد الشعبی
شنبه 25 آذر 1396 - 12:50

حزب «جریان ملی حکمت» ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران از عراق در نبرد با داعش از نقش الحشد الشعبی در پیروزی بر تروریست‌ها تمجید کرد.

العالم _ عراق

دفتر سیاسی حزب «جریان ملی حکمت» (تیار الحکمة الوطنی)، طی بیانیه‌ای از نقش الحشد الشعبی در نبرد با داعش که در پی فتوای مرجعیت عالی شیعیان در عراق تشکیل شد، تمجید کرد.

در این بیانیه آمده است که «(حزب) جریان ملی حکمت، بار دیگر بر شیوه تاریخی و همیشگی و دیدگاه ثابتش و موضع همیشگی‌اش در تایید کامل مواضع مرجعیت عالی دینی تاکید دارد و از مواضع مرجعیت که موجب حفظ وحدت عراق و حاکمیت و استقلال آن و تحکیم همزیستی مسالمت‌آمیز شد، استقبال می‌کند».

بر اساس این بیانیه، این حزب با افتخار در کنار فتوای تاریخی آیت‌الله السیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق ایستاد. فتوایی که همه مردم عراق از هر گوشه و کناری به آن پاسخ مثبت دادند و به جبهه‌های نبرد اعزام شدند و برای دفاع از مقدسات جان خود را فدا کردند. نیروهای الحشد الشعبی با همت‌های بالا به همراه نیروهای قهرمان مسلح عراق با کلیه زیرمجموعه‌های امنیت و نظامی مختلف توانستند، پیروزی تاریخی برای عراق و مردم آن و جهان رقم زدند.

در این بیانیه تاکید شد که اسلحه باید به طور انحصاری در دست دولت باشد و نقش نهادهایی که مسئول حفظ حاکمیت کشور هستند در این راستا باید تقویت شود. لذا حزب جریان ملی حکمت از کلیه عراقی‌ها و احزاب و طرف‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌خواهد که نقش خود را در این مسیر و در راستای رویکرد و موضع مرجعیت عالی شیعیان ایفا کنند و با انحصار اسلحه برای دولت، از این پیروزی ملی و تلاش مبارزان در نبرد با داعش، در راستای فعالیت‌های سیاسی، حزبی و انتخاباتی تحت هیچ عنوانی بهره‌برداری نکنند.

در پایان این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار گروه بین‌الملل فارس قرار گفت، جریان ملی حکمت از جمهوری اسلامی ایران به طور خاص و نیروهای ائتلاف بین‌المللی و روسیه و سایر کشورهایی که از عراق در نبرد با داعش، حمایت کردند، تقدیر کرد.

 

پربیننده ترین خبرها