قطر بار ديگر آمادگی خود را برای حل بحران بين كشورهای خليج فارس اعلام كرد

قطر بار ديگر آمادگی خود را برای حل بحران بين كشورهای خليج فارس اعلام كرد
يکشنبه 26 آذر 1396 - 02:36

نخست وزیر قطر روز شنبه بار دیگر آمادگی کشورش را برای حل بحران بین کشورهای خلیج فارس از طریق گفتگو به گونه ای که حاکمیت و استقلال آن مخدوش نشود اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه ، عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر قطر در همین حال هرگونه تلاش برای اعمال قیمومیت یا مداخله در امور کشورش را رد کرد.
آل ثانی گفت:  روز ملی قطر امسال در زمانی از راه می رسد که کشور در محاصره ظالمانه قرار دارد. محاصره ای که همه اصول و مبانی بین المللی و الفبای تعامل میان کشورها را زیر پا گذاشت و تنها هدف آن اعمال فشار بر قطر برای چشم پوشی از اصول خود و تحمیل قیمومیت بر این کشور بود تا قطر کشوری تابع و فرمانبردار باشد.
وی تاکید کرد دولت و مردم قطر و جامعه بین المللی چنین تعاملی را نمی پذیرند و ادعاهای مطرح شده علیه قطر صرفا تهمت ها و اتهاماتی بی اساس است.
این مقام قطری افزود محاصره قطر نیت های سوء و رفتار غیر متمدنانه کشورهای محاصره کننده را برملا کرد.
نخست وزیر قطر با اشاره به ضرب المثل  عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد  افزود کید و مکرشان به خودشان بازگشت و اقدام آنها برای مردم قطر که توانستند با موفقیت این مرحله را پشت سر گذارند منافع زیادی به همراه داشت.
آل ثانی خاطرنشان کرد موضع قطر از آغاز بحران آشکار و تغییر ناپذیر بوده و معتقد است گفتگو تنها وسیله برای پایان دادن به تنش کنونی است.

پربیننده ترین خبرها