چرا نباید در "بیت‌کوین" سرمایه‌گذاری کرد؟

چرا نباید در
يکشنبه 26 آذر 1396 - 08:23

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به سرمایه‌گذاری مردم در "بیت‌کوین" هشدار داد.

العالم - ایران / اقتصادی

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن بحث بیت‌کوین (ارز الکترونیکی) در کشور، گفت: به مردم هشدار می‌دهیم به هیچ عنوان در این حوزه ورود نکنند.

وی ادامه داد: هر اتفاقی که در این حوزه رخ می‌دهد، به‌طور مثال که اعلام می‌شود بازده 10برابری در معاملات این ارز الکترونیکی وجود دارد شبیه یک معجزه است و چنین چیزی وجود ندارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تأکید بر اینکه متوسط نرخ بازده "بیت‌کوین" در کشورهای اروپایی نیز حداکثر 7 درصد است، اظهار داشت: اینکه فردی پولی در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند و هفته بعد چهار برابر شود با هیچ ادبیاتی همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بیت‌کوین همانند همان شرکت‌های هرمی است که ایجاد شده‌اند، گفت: این حوزه برای سرمایه گذاری مناسب نیست و مردم به‌سمت سرمایه‌گذاری در این حوزه نروند.

پورابراهیمی تصریح کرد: بیت‌کوین شبیه مؤسسات غیرمجاز مالی است که نباید در آنها سرمایه‌گذاری کرد.

وی با اعلام اینکه "درباره بیت‌کوین هیچ‌گونه ضوابطی در کشورمان وجود ندارد"، افزود: مردم خودشان باید مراقب این موضوع باشند و وارد این حوزه نشوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در روزهای آینده این موضوع را در کمیسیون مطرح می‌کنیم و از مسئولان بانک مرکزی نیز دعوت می‌کنیم تا با حضور در این جلسه توضیحاتی در این حوزه به نمایندگان ارائه کنند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها