معایب و مزایای ریز تراشه‌ها در مغز انسان‌

معایب و مزایای ریز تراشه‌ها در مغز انسان‌
يکشنبه 26 آذر 1396 - 09:22

ریزتراشه‌هایی که برای استفاده‌های گوناگون در مغز انسان از سوی نهادهای خاص قرار می‌گیرند مزایا و معایبی دارند که به بررسی آن پرداختیم.

العالم _ علمی

استفاده از ریز تراشه‌ها در مغز نظامیان در زمان جنگ خبری جالب و هیجان انگیز بود، این ریز تراشه‌ها تمام علائم حیاتی فرد و محل قرار گرفتن وی را به مرکز کنترل و فرماندهی ارسال می‌کنند.

سلامتی فرد مورد نظر به صورت آنلاین در مرکز تحت نظر قرار می‌گیرد و حتی در صورت کشته شدن محل قرار گرفتن جسد فرد نظامی کاملا مشخص است و جسدی مفقود نمی‌شود.

مطمئنا کار ریز تراشه‌ها و مغز انسان به اینجا ختم نمی‌شود، ریز تراشه‌هایی برای آپلود و دانلود افکار در راه هستند.

ریز تراشه‌های آموزشی از اینها هم هیجان انگیزتر خواهند بود، شاید مسئله‌ای را که طرح می‌کنم کمی ژول ورنی به نظر بیاید، اما به هیچ وجه غیر منطقی نیست؛ چراکه:

* با کار گذاشتن یک ریز تراشه آن هم با یک عمل جراحی بسیار ساده در عرض چند دقیقه فرد یک زبان خارجی را یاد می‌گیرد، بستگی به انتخاب خودش دارد، انگلیسی، فرانسه، عربی و یا حتی زبان چینی.

* در عرض چند دقیقه یک تراشه حاوی شاهنامه فردوسی در مغز شما کار گذاشته می‌شود و شما حافظ کل شاهنامه، یا مثنوی مولوی و غیره می‌شوید.

* به راحتی فرد تنها با یک ریز تراشه‌ای با ابعاد میلیمتری کلیات جغرافیای جهان، تاریخ و حتی ریاضی و فیزیک را فرا می‌گیرد.

* ریز تراشه‌ها حتی کنترل و رصد افکار مردم را برای پلیس فراهم می‌کنند، کافی است شما در خیالتان قصد یک سرقت، دعوا و غیره داشته باشید، مرکز کنترل پلیس بلافاصله با خبر می‌شود.

* ریز تراشه‌ها را می‌توان به واژهایی مثل  قتل، بمب، ترور و  غیره حساس کرد.

* ریز تراشه‌ها حتی کار آزمایشگاه‌های خون، سونوگرافی‌ها و غیره را کساد می‌کنند، چراکه با استفاده از این ریزتراشه‌ها هر لحظه تجزیه و تحلیل خون فرد و نارسایی‌های جسمی وی  بررسی و بلافاصله در اختیار خودش و یا پزشک خانواده وی قرار می‌گیرد، حتی در یک نیمه شب در صورت شروع علائم سکته،  این ریز تراشه‌ها می‌توانند نزدیکترین مرکز اورژانس را مطلع کنند.

* ریز تراشه‌ها می‌توانند تمام اطلاعات مغز افراد را تخلیه و در اختیار پلیس یا سازمان‌های دیگر قرار دهند.

در نهایت ریز تراشه‌های مغزی بسیار مفید هستند و در عین حال می‌توانند بسیار وحشتناک هم باشند؛ آمدن این ریز تراشه‌ها قطعی و مسلم است، اما چه کسانی قرار است هر لحظه تمام افکار مردم را کنترل کنند؟

چه کسانی از قرار گرفتن این ریز تراشه‎ها در مغزشان استثناء هستند؟ 

آینده‌ای عجیب و هیجان انگیز در انتظار بشر است.

خبرگزاری علم و فناوری از استان مرکزی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها