اردوغان: نشست سران سازمان همکاری اسلامی پیام روشنی در خصوص قدس داشت

اردوغان: نشست سران سازمان همکاری اسلامی پیام روشنی در خصوص قدس داشت
يکشنبه 26 آذر 1396 - 21:54

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: نشست سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول با اجماع آرا به جهان پیام روشنی در خصوص تعلق قدس به جهان اسلام داشت.

العالم - ترکیه

اردوغان روز یکشنبه در کنگره حزب عدالت و توسعه در شهر کارامان با بیان این که اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مبتنی بر اندیشه صهیونیسم و اوانجلیسم است، افزود: شما نمی توانید قدس را از آن یهودیان بدانید.

وی بیان کرد: آمریکا به ‌رغم قطعنامه سازمان ملل و با منطق زورگویانه اقدام به این کار کرد.

وی اظهار کرد: به رغم اقدام آمریکا، پاپ در خصوص قدس با ما همفکر بوده و دولت ونزوئلا نیز به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد به صورت شفاف از قدس حمایت کرده است.

وی در ادامه افزود: حوادثی که در منطقه اتفاق می افتد، هیچ کدام بی ارتباط با هم نیست و قتل عام انسان ها و تمدن در سوریه، ظلم و ستم مستمر و بی وقفه در قدس و اقدامات تحریک آمیز همگی با یک هدف صورت می گیرد.

رییس جمهوری ترکیه بحران های موجود در عراق، یمن و منطقه خلیج فارس را مجموعه ای از یک پروژه خواند و گفت: این سناریویی است که برخی از قدرت ها برای آرایش دوباره منطقه خاورمیانه طراحی کرده اند و ترکیه نیز در طراحی آنها جا گرفته است.

وی تاکید کرد: برخی از دولتهای مخالف در منطقه نیز از این سناریو حمایت می‌کنند و گروه‌های تروریستی خونین ترین، بی رحم ترین و بی وجدان ترین ابزار این بازی هستند.

وی بیان کرد: ما متوجه این بازی جدید شده و آن را افشا کردیم ولی به این میزان هم اکتفا نکرده و اقدامات خود را برای برهم زدن این بازی انجام می دهیم.

اردوغان همچنین اظهار کرد: نمایش رقه نشان داد که گروه های تروریستی داعش و یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) دو روی یک سکه هستند و هر دوی آنها از یک تفکر و مرکز واحد دستور می گیرند و منشا تسلیحاتی که سوریه را به صحنه جنگ و ویرانی تبدیل کرد، یکی است.

وی ادامه داد: تروریست های داعش به راحتی از رقه خارج شدند چرا که آنها ابزاری برای تقدیم رقه به پ.ک.ک بودند و اگر این گروه فردا با نامی جدید در مناطق دیگری مورد استفاده قرار گیرد، تعجب نخواهیم کرد.

رییس جمهوری ترکیه بیان کرد: به مقامات ایالات متحده آمریکا گفتیم که بیایید با کمک هم به معضل داعش پایان دهیم، ولی آنها خواستند یک گروه تروریستی را با یک گروه تروریستی دیگر از بین ببرند و این درک آنها از دموکراسی است.

وی تاکید کرد: عفرین، منبج، تل ابیض، راس العین، قامیشلی سوریه را از لوث گروه های تروریستی پاک خواهیم کرد و همه تروریست‌ها را از مرزهای شرقی ترکیه در شمدینلی تا کوه یایلا در غرب پاکسازی کرده و اجازه لانه سازی به گروههای تروریستی در کنار مرزهای خود را نخواهیم داد.

پربیننده ترین خبرها