شلیک 2 راکت از غزه به سرزمین‌های اشغالی

شلیک 2 راکت از غزه به سرزمین‌های اشغالی
يکشنبه 26 آذر 1396 - 23:02

رسانه های رژیم اشغالگر از شلیک موشکی ازنوارغزه به شهرک نتیف هعسرا خبر دادند هنوز اطلاعاتی از تلفات در دست نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع صهیونیستی از شلیک 2 راکت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی خبر دادند.

آن‌طور که یدیعوت آحارونوت خبر داده، یکی از این راکت‌ها، به یک ساختمان در شهر اشکلون برخورد کرده است؛ گزارش‌ها حاکی از آن است که این برخورد، هیچ خسارت جانی در پی نداشته است.

راکت بسیار ساده فلسطینی‌ها در حالی در اشکلون فرود آمده که رژیم صهیونیستی تاکنون میلیاردها دلار در پروژه‌های متنوع پدافند موشکی هزینه کرده است؛ یکی از منابع تأمین هزینه سرسام‌آور این پروژه‌ها، کمک‌های مالی آمریکا است.

صهیونیست‌ها سه سامانه پدافندی برای پوشش سه لایه در ارتفاع‌های مختلف ساخته‌اند.

«فلاخن داوود» بعنوان لایه میانی سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی وارد خط وظیفه خواهد شد که به اذعان خود صهیونیست‌ها، دلیل اصلی عملیاتی کردن آن (علی‌رغم طی نکردن تمام آزمایشات و ناقص بودن برخی سیستم‌ها) تهدید جنبش مقاومت «حزب‌الله» به هدف قرار دادن ذخایر آمونیاک در بندر «حیفا» - در صورت آغاز جنگی جدید با لبنان - بوده است.

لایه زیرین سپر موشکی رژیم صهیونیستی سامانه «گنبد آهنین» (Iron Dome) است که برای هدف قرار دادن موشک‌های کوتاه‌برد در فواصل کم طراحی شده است. البته این سامانه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، چندان درخششی در مقابله با موشک‌های «حماس» نداشت.

لایه بَرین سپر موشکی رژیم صهیونیستی نیز سامانه «پیکان» (Arrow) می‌باشد که به‌منظور مقابله با موشک‌های دور برد و بالستیک مستقر شده است. با اینکه پیکان از سال 2000 وارد پدافند هوایی رژیم جعلی اسرائیل شده اما اولین پرتاب موفق آن به اذعان خود صهیونیست‌ها چند هفته پیش بود که یک موشک ضد هوایی سوریه را هدف قرار داد.

سامانه پیکان 2 و 3 که اکنون در خط مقدم سپر موشکی رژیم صهیونیستی هستند، در بیشتر آزمایشات خود شکست خورده‌اند. همچنین در سال 2006 و جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان نیز توفیقی در برابر موشک‌های مقاومت نداشتند.

پربیننده ترین خبرها