فرانسه قوانین پذیرش مهاجر را دشوارتر می‌کند

فرانسه قوانین پذیرش مهاجر را دشوارتر می‌کند
دوشنبه 27 آذر 1396 - 00:23

دولت فرانسه قصد دارد سیاست مهاجرپذیری و حق پناهندگی سختگیرانه ای اعمال کند.

العالم - اروپا

شبکه فرانس 24 گزارش داد: نشریه ژورنال دو دیمانش به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه می خواهد قواعد سختگیرانه ای را برای دسترسی به حق پناهندگی در قالب قانون به تصویب برساند و اخراج خارجی های بدون مدارک قانونی را از کشور تشدید کند.

فرانس 24 گزارش داد: متن لایحه جدید مهاجرت و پناهندگی هنوز نهایی نشده است. وزیر کشور ژرار کولون وظیفه دارد این متن سنگین را نهایی کند تا زمینه برای تحقق وعده رئیس جمهور امانوئل مکرون فراهم شود که در ژوییه گذشته گفته بود نمی خواهد دیگر تا آخر سال میلادی جاری مردان و زنان بی خانمان و پناهجویان را در خیابان ها و جنگل و در کپرها مشاهده کند.

فرانس 24 با پخش تصاویری از پناهجویانی که در وضعیتی ناپایدار در سرپناه های موقت زندگی می کنند افزود: امانوئل مکرون دیگر نمی خواهد شاهد این سرپناه های موقت باشد. بر اساس لایحه مهاجرت جدید زمان انتظار برای ارائه تقاضای پناهندگی از چهارده ماه به شش ماه کاهش می یابد. امانوئل مکرون می خواهد شمار بیشتری از پناهجویان موسوم به اقتصادی را اخراج کند.

بر این اساس سیاست دستگاه اجرایی کشور بر اتخاذ موازین بازدارنده مهاجرت تاکید خواهد داشت. در لایحه جدید زمان بازداشت موقت پناهجویان نیز از 45 روز به 90 روز افزایش پیدا می کند.

در همین راستا شمار اتاق های بازداشت موقت و شمار پلیس های مرزی افزایش می یابد. دولت بر تصویب این لایحه قانونی اصرار دارد اما طرح و تصویب آن می تواند اولین شکاف را بین جناح های چپ و راست اکثریت ایجاد کند. در سال 2016 فرانسه هشتاد و پنج هزار و هفتصد تقاضای پناهندگی را ثبت کرد که با بیش از بیست و شش هزار تقاضا موافقت شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها