شمخانی:

مردم کردستان هنگام توطئه ها، پشت انقلاب ایستادند/ تصمیمات دولت برای رفع مشکلات کردستان

مردم کردستان هنگام توطئه ها، پشت انقلاب ایستادند/ تصمیمات دولت برای رفع مشکلات کردستان
دوشنبه 27 آذر 1396 - 10:28

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: وقتی که انقلاب اسلامی تنها و توطئه ها در مناطق کُردنشین بسیار فشرده بود، مردمان دیار کردستان پشت انقلاب و آرمان های آن ایستادند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

دریابان علی شمخانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم ادای احترام به شهدای کردستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ما پیوند وسیع با کُردها داریم و عده زیادی برای تامین امنیت در این خطه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی افزود: این پیوند نشات گرفته از سابقه همکاری قبل و بعد از انقلاب و جنگ است و مردم این سرزمین پای مردانگی، محبت و عطوفت نسبت به ایران اسلامی ایستاده اند.
شمخانی تاکید کرد: شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که در کُردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند یا در این منطقه حضور داشتند هر کدام داستانی جداگانه از رشادت ها و وفاداری مردمان این سرزمین دارند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: ساکنان کُردستان مردمی هستند که هنگام تنهایی انقلاب و فشرده بودن توطئه ها علیه این آرمان از آن پشتیبانی کرده و تا پای جان برای دفاع از آن ایستادند.
شمخانی ادامه داد: کوله بری در هیچ جا شایسته نیست و انقلاب اسلامی و مسئولان کشور هیچگاه به دنبال به وجود آمدن این مساله نبودند.
وی اظهار کرد: اکنون تصمیماتی برای رفع مشکلات کردستان از جمله مساله کوله بری گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، شرکت در همایش بزرگداشت شهدای ترور، حضور در شورای اداری و برنامه ریزی و توسعه اشتغال استان و سخنرانی در اجتماع دانشجویان و اساتید دانشگاه های سنندج از برنامه های سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به کردستان است. 
شمخانی همچنین در این سفر ضمن شرکت در همایش مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان با ایثارگران این استان دیدار و گفت وگو می کند. 
طبق سرشماری سال 1395 استان کردستان دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است و 29 هزار و 137 کیلومتر مربع وسعت دارد.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها