شوک عربستان و امارات از اقدام پسر عبدالله صالح

شوک عربستان و امارات از اقدام پسر عبدالله صالح
دوشنبه 27 آذر 1396 - 11:33

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع آگاه یمنی گزارش داد که احمد علی عبدالله صالح فرزند علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن همه پیشنهادهایی که یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به وی ارایه داده بود تا مرحله سیاسی و نظامی یمن را رهبری کند، رد کرده است.

العالم ـ یمن

به گزارش روسیا الیوم، پایگاه مأرب پرس نوشت: اقدامات «احمد علی عبدالله صالح» عربستان و امارات و نیز کشورهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن را شوک زده کرده است.
طبق گزارش این پایگاه، احمد علی عبدالله صالح همه پیشنهادهایی که یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به وی ارایه داد تا مرحله سیاسی و نظامی را در مرحله آینده رهبری کند، رد کرده است.
این کشور عرب حاشیه خلیج فارس ، بسیج کردن حزب کنگره ملی در حمایت از وی، راه اندازی یک شبکه ماهواره ای، حمایت مالی کافی برای فعالیت هایش برای عملیات نظامی و حمله به نیروهای انصارالله و نیز مقابله با هم پیمانان ایران را به وی پیشنهاد داده است.
این منابع در ادامه گفتند که پسر صالح از هیات هایی که تلاش کردند وی را برای انجام ماموریت کنونی، قانع کنند عذرخواهی و از آنها به دلیل اعتمادشان به وی تشکر کرده و تاکید کرد که نمی تواند هیچ گونه ماموریتی را در آینده انجام دهد.
این منابع افشا کردند که موانعی پیش روی پسر صالح برای رهبری هر گونه اقدامی علیه انصار الله وجود دارد و پسر صالح در حال حاضر به دلیل محدودیت ها و مجازات بین المللی صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل با محدودیت روبرو است و پیش از برداشتن این مجازت ها نمی تواند کار خاصی بکند؛ این امری است که پسر صالح به خوبی آن را می داند؛ همچنین احمد علی باید مشروعیت «عبدربه منصور هادی» رییس جمهور فراری را به رسمیت بشناسد.
این منابع افزودند: باید به 'احمد علی عبدالله صالح' یک پست نظامی یا سیاسی در دولت هادی داده شود و این نیز به عبدربه منصور هادی بستگی دارد. 
همچنین امکان کمک گرفتن وی از نیروهای گارد ریاست جمهوری که به پدرش خیانت کردند وجود ندارد و هیچ لشکری برای دفاع از وی دست به تحرک نزد؛ علاوه بر آن انصارالله همه مراکز و منابع قدرت که گارد ریاست جمهوری پیش از این در اختیار داشت را در اختیار خود دارد.
در سال های پیش احمد علی عبدالله صالح سفیر یمن در امارات بود که پس از وقوع انقلاب در یمن، وی در حصر خانگی در امارات قرار گرفت.
به  گزارش ایرنا به نقل از روسیه الیوم، علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین یمن که در انقلاب سال 2011 مردم این کشور و نیروهای انصارالله از قدرت خلع شده بود، دوشنبه 13 آذر 96 در حالی که به همراه شماری از سران حزب کنگره مردمی یمن قصد فرار به سمت استان مارب و از آنجا به امارات را داشت به همراه شماری از همراهان خود توسط رزمندگان انصارالله به هلاکت رسید؛ صالح به کمک امارات و عربستان قصد کودتا در یمن را داشت. 
در همان زمان احمد علی صالح نیز با سفر به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان برای کوتای پدرش در یمن درخواست کمک کرده بود.

پربیننده ترین خبرها