در بیانیه پایانی نشست سه‌جانبه رؤسای مجالس اسلامی مطرح شد؛

تصمیم دولت آمریکا درباره قدس تجاوز آشکار به حقوق غیرقابل چشم‌پوشی ملت فلسطین است

تصمیم دولت آمریکا درباره قدس تجاوز آشکار به حقوق غیرقابل چشم‌پوشی ملت فلسطین است
دوشنبه 27 آذر 1396 - 18:26

اعضای تروئیکا در بیانیه پایانی اجلاس تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اعلام کردند: تروئیکا تصمیم دولت آمریکا را رد کرده‌ و آن را یک تجاوز آشکار به حقوق غیرقابل چشم‌پوشی ملت فلسطین به شمار می‌آورد.

العالم - فلسطین اشغالی

اجلاس تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پاسخ به تصمیم آمریکا در مورد به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی به دعوت مجلس شورای اسلامی امروز در تهران تشکیل جلسه داد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، اسحاق سیدی به رئیس مجلس ملی مالی و سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان عراق در این اجلاس شرکت داشتند، همچنین اعضای شرکت کننده در کمیته فلسطین و جمعی از سفرای کشورهای اسلامی مقیم تهران در این اجلاس حضور یافتند.

متن کامل بیانیه این اجلاس به شرح ذیل است:

1- اعضای تروئیکا بیانیه کمیته فلسطین اتحادیه که همزمان با اجلاس تروئیکا در تهران تشکیل شد را مورد تائید قرار داده و آن را به عنوان سند مکمل این بیانیه پیوست کردند.

2- اعضای تروئیکا به صورت قاطع و غیرقابل گذشت، تصمیم دولت آمریکا را رد کرده‌ و آن را یک تجاوز آشکار به حقوق غیرقابل چشم‌پوشی ملت فلسطین به شمار می‌آورند این تصمیم یک اقدام باطلی است که احساسات همه مسلمانان، مسیحیان و آزادی‌خواهان جهان را جریحه‌دار ساخته است.

3-اعضای تروئیکا تاکید کردند که ضرورتا باید از مبارزات مستمر ملت فلسطین حمایت همه جانبه به عمل آید و مقاومت در همه ابعاد آن حق قانونی برای تحقق حقوق قانونی ملت فلسطین است. بازگشت آوارگان و برقراری دولت فلسطین به پایتختی قدس در راس این حقوق قانونی قرار دارد.

4- تروئیکا از اتحادیه بین‌المجالس جهانی می‌خواهد تا عضویت رژیم صهیونیستی را لغو کند.

5- تروئیکا بر ضرورت آزادی هر چه سریع‌تر همه فلسطینی‌های ربوده شده و با آنانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و با کسانی که به صورت اداری توقیف شده‌اند و به ویژه اعضای پارلمان فلسطین تاکید کرد.

6- تروئیکا از کشورهای عضو که روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند می‌خواهد که تا لغو تصمیم نادرست ایالات متحده در مورد جابجایی سفارت خود به قدس ارتباطات مذکور را تعلیق کنند.

7- تروئیکا از همه مجالس عضو اتحادیه می‌خواهد تا به صورت فعال و مؤثر در سیزدهمین اجلاس رؤسای مجالس حضور یابند که شعار آن قدس خواهد بود و در تاریخ 17-13 ژانویه آینده (27-23 دی ماه) در تهران برگزار خواهد شد.

 

پربیننده ترین خبرها