کمیته بین المللی صلیب سرخ:

فاجعه بشری در غوطه شرقی در سوریه به اوج خود رسیده است

فاجعه بشری در غوطه شرقی در سوریه به اوج خود رسیده است
دوشنبه 27 آذر 1396 - 19:25

کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص تشدید تنش و درگیری مسلحانه در منطقه غوطه شرقی مشرف بر دمشق پایتخت سوریه و بغرنج شدن اوضاع انسانی در این منطقه ابراز ناخرسندی کرد.

العالم- سوریه

رابرت ماردینی مدیر منطقه ای کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه خاور نزدیک و میانه گفت: « اوضاع بشری و انسانی در غوطه شرقی بسیار فاجعه بار و وخیم شده است. شهروندان عادی خود را در شرایطی می بینند که زندگی در آن تقریبا محال شده است و هیچ کمکی به آن منطقه نمی رسد.

وی افزود کسانی که از بیماری های مزمن رنج می برند و کسانی که به شدت مجروح یا مصدوم شده اند تنها به امید دستیابی به دارو و تجهیزات پزشکی با وضعیت موجود مبارزه می کنند. نباید از بیماران و زخمیان به عنوان اهرم فشار در مذاکرات میان گروه های مختلف درگیر بهره برداری شود. باید دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز آنان بدون هیچ تعللی و در زودترین زمان ممکن و بدون توجه به هویت شان فراهم شود.

این مقام مسئول در کمیته بین المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد برخی خانواده تنها می توانند یک وعده غذایی در روز فراهم کنند و این به خصوص برای خانواده هایی که کودک دارند وضعی فاجع بار است. نتیجه این که گروه زیادی از ساکنان غوطه شرقی به طور کامل به کمک های سازمان های بشردوستانه امید بسته اند.

ماردینی خاطرنشان کرد گروه های درگیر در سوریه در مرحله نخست باید در خصوص شهروندان غیر نظامی به توافق برسند و اجازه بدهند کمک های بشردوستانه به طور منظم به دست نیازمندان برسد. هیچ منفعت سیاسی یا نظامی نمی تواند باعث شود که مردم سوریه چه در غوطه شرقی یا هر منطقه ای دیگر در این کشور با چنین فاجعه ای مواجه شوند.

پربیننده ترین خبرها