توطئه رژیم صهیونیستی برای حفاری های گسترده در طبقات زیرین مسجد الاقصی

توطئه رژیم صهیونیستی برای حفاری های گسترده در طبقات زیرین مسجد الاقصی
دوشنبه 27 آذر 1396 - 22:16

یک روزنامه صهیونیستی توطئه انجام حفاری های گسترده در طبقات زیرین مسجد الاقصی و اطراف آن را به بهانه دستیابی به « معبد ادعایی » فاش کرد.

العالم- فلسطین                      

خبرگزاری عرب زبان « 21 » اعلام کرد روزنامه عبری « یدیعوت آحارنوت » مدعی شد این طرح بلند مدت که هیئت آثار باستانی اسرائیل در صدد اجرای آن است شامل کشف پایه های دیوار غربی ( دیوار البراق که بخشی از مسجد الاقصی است ) و ترمیم برکه سلوان و حفر اتاق های درونی در قلعه العین و موارد دیگر می شود.

روزنامه عبری یدیعوت آحارنوت افزود «میری رگو» وزیر فرهنگ اسرائیل از این طرح که گفته می شود هدف از آن تقویت ارتباط یهود با قدس است حمایت می کند و در صورتی که کابینه اسرائیل این طرح را تصویب کند بدون تردید با محکومیت شدید در جهان عرب مواجه خواهد شد.

این روزنامه تاکید کرد حفاری هایی که این بار درباره آن صحبت می شود با هدف کشف شهر قدیم ( المدینة القدیمة ) ، حفظ و توسعه آن صورت می گیرد.

یدیعوت آحارنوت مدعی شد حفاری های جدید مشمول مسجد الاقصی که رژیم اشغالگر از آن به عنوان « جبل الهیکل » یاد می کند نمی شود

این روزنامه نوشت این طرح ( حفاری های گسترده در طبقات زیرین مسجد الاقصی ) طرحی تاریخی است زیرا برای نخستین بار است که یک طرف دولتی به حفاری های گسترده در منطقه قدیمی قدس مبادرت می ورزد و هزینه آن به 250 میلیون شیکل ( واحد پول رژیم صهیونیستی ) و هر دلار معادل سه و نیم شیکل می رسد.

وزیر فرهنگ اسرائیل زا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل خواست از بخش بودجه ذخیره که کابینه به زودی نحوه توزیع و اختصاص آن را تصویب می کند هزینه طرح مد نظر را تامین کند.

طرح جدید اسرائیلی ها برای حفاری در طبقات زیرین مسجد الاقصی و محیط آن چندین منطقه باستانی اسلامی از جمله برکه سلوان ، قلعه العین ، میدان باب الدباغین و پایه های دیوار البراق که یهودیان آن را دیوار غربی می نامند شامل می شود و بر اساس آن چه که ادعا می شود هدف از این طرح حفظ این مراکز باستانی ، ترمیم ، توسعه و فراهم کردن امکان بازدید افراطیان یهودی از آن است.

این طرح جنجالی اندکی قبل از دیدار قریب الوقوع مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی افشا شد. پنس قصد دارد در جریان این سفر به همراه مقامات اسرائیلی به میدان البراق برود و از آن دیدن کند. این در زمانی است که اراضی فلسطین صحنه خشم و عصبانیت شدید مردمی در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها