ترامپ، برجام را «یک توافق جامع بد» خواند

ترامپ، برجام را «یک توافق جامع بد» خواند
دوشنبه 27 آذر 1396 - 22:38

دونالد ترامپ در واشنگتن کنفرانس خبری ترتیب داد تا درباره استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا صحبت کند.

العالم - آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا سخنرانی خود را درباره استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا شروع کرد.

دونالد ترامپ در ابتدای سخنرانی خود ، همدردی خود را با آسیب دیدگان حادثه سقوط قطار در ایالت واشنگتن اعلام کرد.

وی با انتقاد از مواضع دولت‌های گذشته در آمریکا، آنها را به «بی توجهی به مردم آمریکا» متهم کرد؛ دولت‌هایی که به گفته او توافق‌های فاجعه‌بار با دیگر کشورهای جهان بسته است.

او گفت: «رهبران(دولت‌های قبلی) ما مشغول به ملت سازی در کشورهای خارجی بودند در حالی که در ساختن ملت و کشور مان در داخل ناکام بودند».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه توافق هسته‌ای ایران را «یک توافق جامع بد» خواند.

ترامپ در ادامه انتقادات از دولت‌های قبلی آمریکا تصریح کرد: «آنها تهدید هسته‌ای کره شمالی را نادیده گرفتند، یک توافق فاجعه بار، ضعیف و بد با ایران بستند و به تروریست‌هایی از قبیل داعش اجازه دادند که بخش‌های وسیعی را در اقصی نقاط خاورمیانه را کنترل کنند».

وی با تکرار ادعای بی اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که «برای مقابله با برنامه اتمی ایران و بستن مسیرش به سمت سلاح اتمی، من سپاه پاسداران را به خاطر حمایت آن از تروریسم تحریم کردم و من عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را به کنگره اعلام کردم».

او با انتقاد از مواضع دولت‌های قبلی به ویژه در زمینه امنیت مرزها و موضوع مهاجرت و روادید گفت: کشوری که مرز نداشته باشد، کشور نیست.کشوری که خود را برای پیروزی در جنگ آماده نکرده باشد، قادر به پیشگیری از وقوع جنگ نخواهد بود.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی خودش با تاکید بر پیروزی‌های «بزرگ» آمریکا در جنگ با داعش در سوریه و عراق گفت: «ما ارتش بزرگی و با عظمت داریم».

او با برشمردن تهدیدهای جدید برای آمریکا از تهدید حملات سایبری و الکترومغناطیسی است.

ترامپ در ادامه سخنانش تاکید کرد که فضا به مهملی برای حمله تبدیل شده و رویاروی با این واقعیت، مستلزم ایجاد یک سامانه دفاع موشکی چند لایه است.

پربیننده ترین خبرها