موضع وزارت خارجه فرانسه درباره يمن و عربستان

موضع وزارت خارجه فرانسه درباره يمن و عربستان
سه شنبه 28 آذر 1396 - 00:36

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در نشست خبری این وزارتخانه به سوالی درباره موضع فرانسه در قبال عربستان سعودی پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه ( فرانس دیپلماسی)، خبرنگاری از سخنگو پرسید: آیا شما در جریان این موضوع هستید که محمد بن سلمان ساختمان نوساز"شاتو سز" ( قصر لویی شانزده) را به ارزش سیصد میلیون دلار خریداری کرده است؟ آیا شما درباره پویش ضد فساد ولیعهد عربستان با توجه به خریدهایش در فرانسه (کشتی تفریحی، اموال غیر منقول) نظری دارید؟ سوال دیگر این که تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا لحنش را علیه عربستان سعودی درباره یمن و لبنان و غیره بالا برده است. آیا شما با تحلیل او موافقید؟ آیا شما نیز همین تحلیل را در محافل خصوصی مطرح می کنید؟ 
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ گفت: بسیاری از شخصیت های خارجی اموالی را در فرانسه دارند. اینها خریدهای خصوصی است که در این موارد نظر دولت را نمی خواهند. عربستان سعودی یک شریک مهم فرانسه است که ما به اخبار آن با دقت توجه می کنیم. 
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه درباره موضع تیلرسون درباره یمن گفت: درباره یمن، موضع فرانسه مشخص است: تنها یک راه حل سیاسی می تواند به مناقشه این کشور پایان دهد و به شکل پایدار مسایل انسانی آن را حل و فصل کند. به همین دلیل است که ما از تلاش های میانجی گرانه فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل، اسماعیل ولد شیخ احمد برای از سر گیری مذاکرات حمایت می کنیم. دسترسی کامل و بدون قید و شرط و بدون مانع به کمک های بشردوستانه، الزامی برای تمام طرف های مناقشه است. این الزام در جریان بازدید ژان - ایو لودریان وزیر  امور خارجه فرانسه از ریاض با مقامات عربستان سعودی به طور مفصل مطرح شده است. در مورد لبنان، گروه بین المللی حمایت از لبنان در 8 دسامبر گذشته از ثبات، امنیت و حاکمیت ملی کشور و ضرورت دوری جویی از بحران های بی ثبات کننده خاورمیانه ( غرب آسیا) حمایت کرده است. شیوه ما این است که با همه طرف ها صحبت کنیم. هدف ما این است که با کاهش تنش ها در منطقه زمینه را برای حل و فصل بحران ها فراهم کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها