هشدار اياد علاوی درباره وخامت اوضاع در منطقه كردستان عراق

هشدار اياد علاوی درباره وخامت اوضاع در منطقه كردستان عراق
سه شنبه 28 آذر 1396 - 05:15

پس از تظاهرات روز دوشنبه در شهرهای مختلف استان سلیمانیه در منطقه کردستان عراق که تظاهر کنندگان اجرای اصلاحات اقتصادی و بهبود شرایط معیشتی مردم را خواستار شدند ، ایاد علاوی در خصوص تشدید وخامت اوضاع در منطقه کردستان عراق هشدار داد .

به گزارش خبرگزاری آناتولی از بغداد، هزاران کرد در اعتراض به شرایط بد زندگی ( معیشتی ) ساکنان منطقه کردستان و پرداخت نشدن حقوق کارمندان در مناطق مختلف شهر سلیمانیه تظاهرات کردند.
ایاد علاوی گفت  مردم کرد عواقب و پیامدهای ادامه بحران میان دولت مرکزی ( فدرال) و دولت محلی منطقه کردستان را متحمل می شوند و مسئله تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان تاثیر منفی بر وضعیت زندگی مردم برجا گذاشته است.
علاوی اقدام فوری برای حل پرونده اختلاف میان بغداد و اربیل مطابق با طرح پیشنهادی وی و با توجه به تلاشهای فواد معصوم رئیس جمهور عراق را خواستار شد.
وی در اواخر سپتامبر طرحی شش ماده ای را برای حل بحران میان بغداد و اربیل ارایه کرد.
علاوی روز دوشنبه از دولت عراق خواست به مسئولیت خود در برابر تحولاتی که در منطقه کردستان رخ می دهد ، عمل کند.
معاون رئیس جمهوری عراق هشدار داد وخامت اوضاع در منطقه کردستان پیامدهای منفی در پی خواهد داشت که فقط به مرزهای این منطقه محدود نخواهد شد .
تظاهرکنندگان کرد دوشنبه به دفاتر احزاب کرد در شهر  بیره مکرون در استان سلیمانیه حمله کردند و مقر حزب دموکراتیک کردستان ، اتحادیه میهنی کردستان، جنبش تغییر و اتحادیه اسلامی کردستان را آتش زدند.
 

پربیننده ترین خبرها