سفر خاورمیانه ای معاون ترامپ به تعویق افتاد

سفر خاورمیانه ای معاون ترامپ به تعویق افتاد
سه شنبه 28 آذر 1396 - 05:39

سفر «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه که قرار بود سه شنبه انجام شود، به تاخیر افتاد.

مقام های کاخ سفید گفتند: پنس می خواهد در جلسه رای گیری سنا در مورد لایحه مالیاتی حضور داشته باشد؛ به همین دلیل سفرش به خاورمیانه را به 14 ژانویه (24 دی) موکول کرد. 
این مقام ها که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که بلاتکلیفی در مورد زمان راگیری درباره لایحه مالیاتی سفر معاون رئیس جمهوری به مصر و سرزمین های اشغالی را تحت تاثیر قرار داده است.
سنای آمریکا اخیرا طرح اصلاحات مالیاتی خود را پس از ساعت ها بحث و رای گیری در مورد مواد الحاقی، با 51 رای موافق در برابر 49 رای مخالف تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه مالیاتی خاص خود را تصویب کرد. طرح های اصلاحات مالیاتی مصوبه سنا و مجلس نمایندگان، باید در قالب طرح واحدی تنظیم شود و قبل از امضا توسط رئیس جمهوری و قانونی شدن، دوباره به تصویب دو مجلس یاد شده برسد. هر دو مصوبه، نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها را از 35 درصد به 20 درصد کاهش می دهد و کاهش مالیاتی متعادل تری برای افراد در همه سطوح درآمدی، تعیین می کند.
دولت ترامپ و جمهوریخواهان در سال 2017 نتوانسته اند لایحه مهمی را تصویب کنند. از این رو، دولت قصد دارد با نهایی کردن طرح مالیاتی مصوبه مهمی را در کارنامه خود ثبت کند. بنابراین، پنس با به تعویق انداختن سفر خاورمیانه ای خود سعی دارد، در جلسه رای گیری درخصوص این طرح حضور داشته باشد.
تارنمای خبری بلومبرگ در گزارشی با پرداختن به اهداف و برنامه های پنس به خاورمیانه و با اشاره به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، نوشته بود: پنس تلاش می کند تا خشم رهبران مسلمان و عرب منطقه را کاهش دهد.
«پاپ توادروس دوم» رهبر مسیحیان قبطی مصر، «ادیب جوده» کلیددار کلیسای «مقبره مقدس» در قدس و نیز «احمد طیب» مقام عالی دانشگاه علوم دینی «الازهر» با صدور بیانیه های جداگانه تاکید کرده اند که به دلیل تصمیم ترامپ از مایک پنس استقبال نمی کنند.
بلومبرگ نوشت: بازدید از هرم بزرگ جیزه در قاهره و دیدار با سران مسیحی قبطی در مصر از برنامه های 'مایک پنس' در این کشور خواهد بود. دیدار با مقامات اسرائیلی و سخنرانی در کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) و نیز بازدید از دیوار ندبه و بنیاد «یَد و شِم» (مرکز حفظ اسناد و آثار هولوکاست) از برنامه های معاون رئیس جمهوری آمریکا در سرزمین های اشغالی خواهد بود.
شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها