تایمز اسرائیل: واشنگتن و تل‌آویو در برابر جهانیان، تنها ماندند

تایمز اسرائیل: واشنگتن و تل‌آویو در برابر جهانیان، تنها ماندند
سه شنبه 28 آذر 1396 - 08:12

وبگاه تایمز اسرائیل نوشت: علی‌رغم شکست خوردن قطعنامه شورای امنیت درباره قدس، اما آمریکا و اسرائیل در برابر جهان، تنها ماندند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

وبگاه «تایمز اسرائیل» در مطلبی به بررسی جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز گذشته (دوشنبه) پرداخته و نوشته است با اینکه قطعنامه ضد تصمیم واشنگتن درباره قدس وتو شد اما آمریکا و اسرائیل در برابر جهانیان تک و تنها ماندند.

در ابتدای این یادداشت با بیان اینکه وتو شدن قطعنامه توسط آمریکا برای کسی تعجب‌آور نبود، آمده است که شاید قطعنامه شکست خورده باشد اما به این معنا نیست که نمی‌تواند مزاحم اسرائیل یا آمریکا شود.

این ویگاه تاکید می‌کند هزینه پافشاری بر این موضع که قدس پایتخت اسرائیل است، باعث می‌شود آمریکا و اسرائیل که به تنهایی در برابر جهانیان ایستاده‌اند، به عنوان یاغی و شورشی دیده شوند.

تایمز اسرائیل با بیان اینکه آمریکا همین هفته باید در برابر جمعیت بیشتری از کشورهای دنیا، به تنهایی مخالفت کند، نوشت که این بار در اجلاس عمومی سازمان ملل، دیگر هیچ وتویی وجود ندارد.

در ادامه این مطلب آمده است که در جلسه شورای امنیت 14 عضو از 15 کشور، با آمریکا مخالفت کردند اما در اجلاس عمومی، انزوای آمریکا و اسرائیل در برابر 193 کشور دیگر، عمیق‌تر خواهد بود.

تایمز اسرائیل تاکید کرد که بدین ترتیب مشخص می‌شود پیام «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل درباره اینکه کشورهای دیگر نیز ار تصمیم آمریکا تبعیت می‌کنند، چیزی جز رویا نبوده است.

به گزارش فارس، شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری را برای رای‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی مصر درخصوص لغو تصمیم واشنگتن درباره قدس برگزار کرد که از طرف آمریکا وتو شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه (15 آذر) ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

پربیننده ترین خبرها