آغاز نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی با حضور رئیس جمهور

آغاز نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی با حضور رئیس جمهور
سه شنبه 28 آذر 1396 - 09:35

نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد.

العالم - گوناگون

در این اجلاس ۱۰ دستگاه ملی و وزارتخانه اقدامات خود را در زمینه اجرای منشور حقوق شهروندی، موانع اجرا و پیشنهاد‌هایی برای بهتر شدن وضعیت حقوق شهروندان، در حضور رئیس جمهور و اقشار مختلف مردم گزارش می‌کنند و رییس جمهور نیز به موجب بند ۵ سازوکار اجرا و نظارت بر منشور، گزارش پیشرفت‌ها و راهکار‌های رفع موانع در زمینه تحقق منشور حقوق شهروندی را به مردم ارائه خواهد کرد.

سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان حفاظت از محیط زیست، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به همراه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۰ دستگاهی هستند که عملکرد یکساله اخیر خود در زمینه اجرای منشور حقوق شهروندی را در این همایش تشریح می‌کنند.

بعد از رونمایی از منشور حقوق شهروندی در آذر ۹۵، آقای روحانی در بخشنامه‌ای به همه دستگاه ها، وظایف مشترک و اختصاصی هر دستگاه به شرح مواد مرتبط و مندرج در منشور را به آن‌ها ابلاغ کرد.

به موجب این بخشنامه، همه دستگاه‌ها موظف شدند تا اسفند ۹۵، گزارشی از تدابیر اجرایی، اداری و آموزشی در خصوص منشور حقوق شهروندی در دستگاه خود را به دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی ارائه دهند.

حقوقدانان، پژوهشگران، استادان دانشگاه و سازمان‌های مردم نهاد که به عنوان داور و ذی نفع در این اجلاس حضور دارند، درباره اقدام دستگاه‌ها در اجرای منشور حقوق شهروندی اعلام نظر خواهند کرد.

در اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی همچنین از مجموعه مقالات در باب منشور حقوق شهروندی رونمایی می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها