ظریف عازم باکو شد

ظریف عازم باکو شد
سه شنبه 28 آذر 1396 - 17:29

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان تهران را به مقصد باکو ترک کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان، تهران را به مقصد باکو ترک کرد.

روز گذشته نیز بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در توضیحاتی درباره این سفر گفت: در این نشست که پنجمین نشست وزرای امور خارجه سه کشور است، طیف وسیعی از موضوعات و همکاری های ممکن در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله ترانزیت، حمل و نقل، انرژی، گمرک و دیگر مسائل مورد علاقه طرفین در حوزه های فنی، تجاری و همچنین موضوعات مرتبط با همکاری های سیاسی و منطقه‌ای بویژه راه های کمک به صلح و ثبات هرچه بیشتر در منطقه، مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وزارت خارجه ترکیه پیشتر روز دوشنبه اعلام کرد که پنجمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ترکیه، ایران و آذربایجان قرار است 20 دسامبر یعنی چهارشنبه این هفته در شهر باکو برگزار شود.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه، وزرای خارجه سه کشور قرار است دیدگاه های خود را درباره چشم اندازهای مربوط به گسترش همکاری های منطقه‌ای مورد بررسی قرار دهند و تصمیمات گرفته شده در نشست های قبلی را نیز بازنگری کنند.

وزارت خارجه ترکیه افزود: مکانیسم نشست سه جانبه وزرای خارجه ترکیه، ایران و آذربایجان، کشورهای مذکور را قادر می کند تا دیدگاه های خود درباره مسائل منطقه‌ای را در فرمت سه جانبه مورد بررسی قرار دهند، و در گسترش همکاری های منطقه‌ای بر اساس منافع مشترک و تثبیت رفاه، ثبات و امنیت منطقه مشارکت نمایند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها