انتقاد رسانه‌های آلمان از عملکرد دستگاه امنیتی

انتقاد رسانه‌های آلمان از عملکرد دستگاه امنیتی
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 00:50

یک سال پس از خونبارترین حمله تروریستی در تاریخ آلمان، رسانه های این کشور عملکرد سرویس های اطلاعاتی را زیر سوال بردند.

 

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، یک سال پیش آلمان هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت. در این حمله یک کامیون در بازار نوئل برلین وارد جمعیت شد. این حمله دوازده کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت. حمله تروریستی در بازار نوئل برلین خونین ترین حمله تروریستی در تاریخ آلمان قلمداد می شود. داعش مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.

مردم آلمان امروز سه شنبه در بزرگداشت یاد کشته شدگان مراسمی برگزار کردند. اما همزمان با برگزاری این مراسم، رسانه های آلمانی عملکرد سرویس های امنیتی کشورشان را زیر سوال بردند. گزارشگر این شبکه گفت: انیس امری عامل حمله تروریستی بازار نوئل برلین متقاضی پناهندگی به آلمان بود. وی برای ارتکاب حمله خود روی کاستی های سرویس اطلاعاتی آلمان حساب کرده بود. امری با هویت های مختلف از دولت آلمان درخواست پناهندگی کرده بود، اما هرگز از آلمان اخراج نشد. انیس امری تحت نظر بود و نام وی در فهرست افراد مظنون به گرایشات تروریستی ثبت شده بود.

به گزارش این شبکه، انیس امری در فرانسه فردی خطرناک قلمداد می شد، اما آلمان ها وی را به اندازه ای که تحت مراقبت ویژه قرار بگیرد، خطرناک نمی دانستند. انیس امری در مناطق مختلف آلمان تحت مراقبت قرار گرفته بود، اما سرویس های امنیتی مناطق مختلف آلمان با یکدیگر به اندازه کافی تبادل اطلاعات نداشته اند. سرویس های امنیتی آلمان انیس امری را چندان خطرناک نمی دانستند. بدتر از همه آن که پلیس برلین به دلیل نبود پرسنل کافی، انیس امری را به طور دائمی تحت مراقبت قرار نداده بود. سرویس های امنیتی آلمان از گرایشات افراط گرایانه امری غافل بوده و نمی دانستند که وی به سوی ارتکاب یک حمله تروریستی بزرگ در حرکت است البته دولت آلمان اعلام کرده است که از این حمله درس گرفته و تغییراتی را به وجود آورده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها