عربستان آخرین گذرگاه ارتباطی با قطر را بست

عربستان آخرین گذرگاه ارتباطی با قطر را بست
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 09:33

عربستان سعودی در ادامه تشدید بحران روابط با قطر، «سلوی» آخرین گذرگاه زمینی خود با این کشور را که تنها راه ارتباطی قطر با خارج بود، به صورت کامل مسدود کرد.

العالم _ عربستان سعودی

 مقامات عربستان از دوشنبه (دو روز پیش) «سلوی» تنها گذرگاه زمینی میان این کشور و قطر را بست، این گذرگاه تنها راه ارتباطی زمینی قطر با خارج از این کشور نیز هست.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، در بیانیه صادر شده از اداره گمرک وابسته به وزارت دارایی عربستان آمده، بنا به دستورات مقامات این کشور، گذرگاه سلوی «به صورت کامل» بسته شد.

در پنجم ژوئن امسال (2017) عربستان به همراه بحرین، امارات، مصر قطع روابط خود را با قطر اعلام کردند و قطر توسط این کشورها محاصره دریایی، زمینی و هوایی شد. قطر از آن پس با کمک ایران پروازهای خود و همچنین واردات کالای خود را ادامه داده است.

در نیمه ژوئن، مهلت 14 روزه عربستان به قطری‌ها برای ترک این کشور تمام شد و گذرگاه سلوی که در مقابل آن گذرگاه «ابوسمره» در قطر قرار دارد، بسته شد اما این گذرگاه در زمان حج برای جابجایی حجاج و نیز برای موارد انسانی باز شد اما اکنون دیگر کسی نمی‌تواند از آن تردد کند.

گذرگاه سلوی اوایل امسال  با ثبت ورود و خروج ۳۷ هزار و ۲۶۷ مسافر، پر ترددترین گذرگاه در جهان بود.

این خبر در زمانی اعلام می‌شود که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»‌ وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که کشورش در «مدیریت بحران بی‌سابقه» موفق عمل کرده است. 

او روز دوشنبه به مناسبت روز ملی این کشور نیز اعلام کرد که این روز، پیام‌هایی جدید و عمیق برای کشورهای محاصره کننده، درباره قدرت قطر و انسجام مردم با سرانش به همراه دارد. 

فارس

پربیننده ترین خبرها