سعد حریری اولویت خود را اعلام کرد

سعد حریری اولویت خود را اعلام کرد
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 12:39

نخست وزیر لبنان اعلام کرد: اولویت وی حمایت از لبنان و مردم این کشور در مقابل تنش های منطقه ای است.

العالم - لبنان

به گزارش خبرگزاري رسمي کويت از بيروت، سعد الحريري در نشست خبري مشترک با فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: « اولويت من حمايت از لبنان و مردم اين کشور در مقابل بحران ها و تنش هاي منطقه است.»

الحريري حمايت اتحاديه اروپا از ارتش لبنان و پايبندي آن به ثبات و امنيت اين کشور را ارزشمند توصيف کرد.

وي در کنفرانس خبري مشترک با موگريني بر پايبندي لبنان به قطعنامه هاي بين المللي به خصوص قطعنامه 1701 شوراي امنيت تاکيد و اعلام کرد ارتش لبنان با نيروهاي موقت سازمان ملل متحد مستقر در جنوب لبنان « يونيفيل » براي حفظ و برقراري امنيت همکاري مي کند.

نخست وزير لبنان از نقش اتحاديه اروپا در کمک به اين کشور براي مقابله با چالش ها و پيامدهاي ناشي از بحران سوريه تمجيد کرد.

الحريري درباره سوريه اظهار داشت هرگونه سياسي که به برقراري صلح و آرامش در اين کشور منجر نشود بي فايده است و بحران سوريه تنها از طريق سياسي و مشارکت همه طيف هاي سوري در قدرت حل مي شود.

وي بر اهميت نقش روسيه در توقف درگيري ها در سوريه تاکيد و خاطرنشان کرد اجلاس سوچي سودمند است و مذاکرات ژنو نيز به هدف معيني براي پايان دادن به خشونت ها کمک مي کند.

موگريني نيز حمايت الحريري از طرح اتحاديه اروپا در حمايت از لبنان تائيد کرد و گفت: « اولويت ما حفظ و پيگيري قدرت اقتصادي لبنان است و من واقعا از بابت دعوت براي سفر به لبنان و از سرگيري فعاليت شما ( الحريري ) در سمت نخست وزيري اين کشور خرسند هستم.»

وي ابراز اميدواري کرد همه طرف هاي لبناني سياست خويشتنداري را در دستور کار قرار دهند و از طرف ديگر از همه خواست به لبنان ، استقلال ، تماميت ارضي و يکپارچگي آن احترام بگذارند.

صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها