فیصل المقداد در گفتگو با العالم:

اسرائیل بهای تجاوزاتش را می پردازد/ داعش دیگری به نام "قسد" تحت حمایت آمریکایی ها به وجود آمده است/ ائتلاف مخالفان، وابسته به آل سعود است

اسرائیل بهای تجاوزاتش را می پردازد/ داعش دیگری به نام
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 13:29

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت : رژیم اسرائیل به زودی  بهای تجاوزات خود به سوریه را خواهد پرداخت.

العالم - سوریه

فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه العالم رر رابطه با تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی به سوریه اظهارداشت: رژیم اسرائیل بهای همه این اقدامات تجاوزکارانه خود را که با پشتیبانی آمریکا و متحدان غربی واشنگتن مرتکب می شود، خواهد پرداخت زیرا ملت سوریه نمی پذیرد که رژیم اسرائیل دست به تجاوز بزند و تجاوزش بی پاسخ بماند.

وی درباره هشتمین دور مذاکرات ژنو گفت: عربستان سعودی ائتلاف مخالفان سوری وابسته به خود را تشکیل داده است و استفان دی میستورا در این میان نقش شاهد دروغین را بازی می کند. دی میستورا امروز به صورت خنده آوری درباره اتحاد و انسجام ائتلاف مخالفان سوری صحبت می کند یعنی ائتلافی که با کمک دی میستورا  تشکیل شده است و این ائتلاف پس از نشست ریاض اعلام موجودیت کرد ائتلافی که وابسته به آل سعود است.

المقداد افزود: دی میستورا یکی از طرف های مذاکرات ژنو است.   

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: دولت سوریه بیشتر از طرف های دیگر خواهان پایان یافتن موفقیت آمیز مذاکرات ژنو و مذاکرات آستانه است و اگر همکاری های دمشق نبود ، تلاش های مربوط به برگزاری مذاکرات و تلاش های مربوط به تحقق آشتی ملی و تشکیل مناطق آتش بس در سوریه به جایی نمی رسید.

وی اعلام کرد: سوریه همچون گذشته در میدان مبارزه ایستاده است و داعش دیگری وجود دارد که "قسد" (تشکیلات شبه نظامی کُرد"نیروهای سوریه دمکراتیک") نامیده می شود و آمریکائهای تلاش می کنند که برخلاف خواست ملت سوریه ، از این تشکیلات حمایت کنند تشکیلاتی که برای خدمت به منافع آمریکا و توطئه های ضد سوری غرب تلاش می کند. کسانی که برای تجزیه کشور سوریه تلاش می کنند و شرط و شروطی را برای اتحاد مجدد مناطق مختلف این کشور می گذارن ، جزء ملت سوریه نیستند و قابل اطمینان نمی باشند.   

المقداد خاطرنشان کرد: این افراد باید از سیاست های خود دست بکشند تا به آغوش ملت بپیوندند و در غیر اینصورت به سرنوشت داعش ، جبهه النصره و گروه های تروریستی دیگر دچار خواهند شد و هر کسی که علیه دولت و ملت سوریه سلاح به دست بگیرد، تروریست است . این دیدگاه ما است و نص قانون بین المللی مخاصمات مسلحانه و قانون بین الملل نیز است .

214

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها