فرمانده ترکیه‌ای: بمب‌های تحویلی آمریکا به آنکارا قلابی هستند

فرمانده ترکیه‌ای: بمب‌های تحویلی آمریکا به آنکارا قلابی هستند
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 16:19

یک فرمانده ترکیه‌ای در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های این کشور مدعی شده بمب‌های ساخت آمریکا که در اختیار ترکیه قرار گرفته قلابی هستند.

العالم ـ ترکیه

فرمانده ژاندارمری ترکیه در مصاحبه‌ای گفته است بمب‌های ساخت آمریکا که ترکیه اخیراً از آنها برای هدف قرار دادن مواضع «پ‌ک‌ک» استفاده کرده قلابی هستند. 

به گزارش المانیتور، این فرمانده در مصاحبه با «سوزچو»، چهارمین روزنامه پرتیراژ ترکیه‌ این اظهارات را مطرح کرد. او گفت: «متأسفانه، بمب‌هایی که هواپیماهای ما می‌اندازند قلابی هستند.»

روزنامه ترکیه‌ای اشاره‌ای به نام این فرمانده که ظاهراً در حال انجام مأموریت در منطقه کردنشین جنوب شرق ترکیه است نکرد.  

او در توضیح اظهارات خود به دو حادثه که ظرف یک ماه گذشته در نزدیکی استان‌های «وان»، «شرناق» و «بیتلیس» به وقوع پیوسته‌اند اشاره کرد. 

«با سه بمب به هفت تروریست [پ‌ک‌ک] حمله کردیم. با آنکه بمب‌ها در فاصله 25 تا 30 متری [هدف] فرود آمدند، یکی از تروریست‌ها زنده ماند. در یک مورد دیگر، بمبی در فاصله هشت متری دو تروریستی که زیر درخت نشسته بودند، فرود آمد ولی آنها بلند شدند و رفتند، انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده.»

به گزارش تسنیم به نقل از المانیتور، وی اضافه کرد: «چطور چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ معمولاً یک بمب هر چیزی که در فاصله 300 متری هدف قرار دارد را می‌کشد. این بمب‌ها را یک کارخانه آمریکایی می‌سازد.»

فرمانده ترک در ادامه مدعی شد آمریکا تعمداً این بمب‌ها را در اختیار ترکیه قرار می‌دهد. المانیتور به نقل از وی نوشت: «ارتش ما تعمداً [با بمب‌های ساختگی که در اختیارش قرار داده می‌شود] به عرصه جنگ کشانده می‌شود. این نقشه برای این است که [سربازان ما] قتل عام شوند.»

پربیننده ترین خبرها