سازمان ملل درباره شهادت فلسطینی معلول تحقیق می‌کند

سازمان ملل درباره شهادت فلسطینی معلول تحقیق می‌کند
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 20:01

کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل ضمن تکان‌دهنده خواندن شهادت یک فلسطینی معلول توسط نظامیان صهیونیست، از آغاز تحقیقات در این باره خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

درپی به شهادت رسیدن «ابراهیم ابوثریا» فلسطینی معلول به‌دست نظامیان رژیم صهیونیستی در تظاهرات روز خشم، سازمان ملل تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد.

«زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «اطلاعاتی که به‌وسیله کارکنان من از غزه جمع‌آوری شده، قویا نشان می‌دهد که (ارتش اسرائیل) از قوه قهریه بیش از حد علیه ابوثریا استفاده کرده است.»

به گزارش فارس به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» رعدالحسین تاکید کرد هیچ مدرکی درباره اینکه ابوثریا تهدیدی جدی برای نظامیان اسرائیلی داشت، وجود ندارد و با در نظرگرفتن درجه معلولیت وی – که برای نظامیان کاملا آشکار بود – کشتن او غیرقابل درک است.

وی با «تکان‌دهنده و گستاخانه» خواندن اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در به قتل رساندن این فلسطینی معلول، گفت ارتش اسرائیل قوانین حقوق بشری را نقض کرده است زیرا استفاده از نیروی مرگبار سلاح‌های گرم باید به عنوان آخرین گزینه، آنهم نه زمانی که می‌توان اجتنا کرد، انجام شود.

علی‌رغم این بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه «هیچ اقدام غیراخلاقی یا غیرحرفه‌ای» انجام نشده، گفت نظامیان اسرائیلی از اشتباه مبرا هستند.

در جریان درگیری‌های جمعه قبل بین نظامیان رژیم صهیونیستی و تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری و قدس، 4 نفر به شهادت رسیده و بیش از 150 نفر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها