تصویب قطعنامه ایران برای مقابله با ریزگردها در سازمان ملل

تصویب قطعنامه ایران برای مقابله با ریزگردها در سازمان ملل
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 22:07

قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله با ریزگردها روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

العالم ـ ایران 

«غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائمی کشورمان در سازمان ملل متحد در همین رابطه به خبرنگاران گفت: ایران به خوبی با آسیب‌های مرتبط با ریزگردها آشنایی دارد و به همین دلیل مقابله با این مسئله را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به مذاکرات فشرده دو ماه و نیم گذشته که به حمایت کلیه کشورها از تصویب قطعنامه منجر شد، افزود: قطعنامه با تاکید صریح براینکه ریزگردها بر سلامت مردم تاثیر جدی دارد، از سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی می‌خواهد تا برای کمک به کشورهای متاثر از این پدیده، یک راهبرد جهانی اندیشیده و به آن‌ها به طور جدی یاری رسانند.
خوشرو ادامه داد: بخش دیگری از این قطعنامه نیز از معاون دبیر کل سازمان ملل متحد می‌خواهد تا یک سازوکار جهانی تحت نظر آژانس‌های این سازمان برای مقابله جهانی با ریزگردها تشکیل دهد و یک برنامه اقدام و یک راهبرد جهانی میان مدت و بلندمدت تهیه کند.
سفیر کشورمان نتیجه این اقدام را قرار گرفتن موضوع مقابله با ریزگردها در دستور کار کلیه آژانس‌های ذیربط سازمان ملل دانست و افزود: این قطعنامه از دبیرکل این سازمان می‌خواهد تا گزارش اقدامات به عمل آمده برای اجرای آن را تهیه و در اختیار مجمع عمومی قرار دهد.
خوشرو همچنین با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی با موضوع ریزگردها در تهران، آن را یک اقدام مهم بین‌المللی برای مقابله با این پدیده زیست محیطی دانست.
وی در پایان تصریح کرد: مقابله با ریزگردها نیازمند یک عزم جدی ابتدا در سطح ملی و سپس در سطوح منطقه‌ای و بین‌‌المللی است و قطعنامه مذکور، زمینه همکاری‌ها در این رابطه را فراهم می‌کند. در عین حال وجود یک رویکرد جامع در سطح ملی برای مقابله با ریزگردها در چارچوب برنامه کلان توسعه پایدار کشور ضروری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها