آمریکا به ارعاب و تهدید علیه آرمان فلسطین متوسل شده است

آمریکا به ارعاب و تهدید علیه آرمان فلسطین متوسل شده است
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 23:12

وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود از مواضع آمریکا در قبال مسائل و آرمان فلسطین انتقاد کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

وزیر خارجه فلسطین با همتای ترکیه‌ای خود «مولود چاووش اوغلو» در استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد.

«ریاض مالکی» شامگاه چهارشنبه در نشست خبری‌ مشترکی که با چاووش اوغلو داشت، از تهدیدهای آمریکا در قضیه قدس انتقاد کرد و گفت که هدف از این ارعاب و تهدید ممانعت از رأی اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به پیش‌نویس قطعنامه در محکومیت اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

وی ضمن محکوم کردن نامه تهدید آمیز نماینده آمریکا در شورای امنیت، از همه کشورهای دنیا خواست در مورد مسئله فلسطین به وجدان خود رجوع کرده و آن را داور و حکم قرار دهند.

گفتنی است «نیکی هیلی»  بعد از آنکه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مصر در ارتباط با قدس را وتو کرد، با ارسال نامه تهدید آمیزی به برخی از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد که نام کشورهایی که به این طرح رأی بدهند، ثبت خواهد شد.

به گزارش وبگاه خبری «الخلیج الجدید»، وزیر امور خارجه فلسطین همچنین از موضع ترکیه در قبال قدس و حمایت از آرمان فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

وزیر خارجه ترکیه نیز به نوبه خود با بیان اینکه دنیا دیگر آن دنیای سابق نیست، اظهار داشت که ترکیه انتظار دارد از موضوع قدس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قویاً حمایت شود.

چاووش اوغلو که کشورش ریاست سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد، تأکید کرد که دیگر زمان اینکه بگویی «حق با من است؛ چون من قوی هستم» تمام شده است و دنیا علیه ستم قیام کرده است.

به گزارش فارس، دوشنبه این هفته شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی پیش‌نویس طرح مصر که در آن اقدام یک‌جانبه آمریکا در تغییر وضعیت شهر قدس را محکوم می‌کرد و خواهان لغو این اقدام بود، تشکیل جلسه داد.

به رغم موافقت 14 عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت با این پیش‌نویس، نماینده آمریکا در این شورا آن را وتو کرد.

ترکیه بعد از وتوی این طرح، اعلام کرد که طرح مذکور را به مجمع عمومی سازمان ملل خواهد برد و در آنجا علیه اقدام آمریکا در مورد قدس رأی گیری خواهد شد.

قرار است نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مورد قدس فردا (پنجشنبه) برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها