به دنبال حمله موشکی انصارالله به کاخ یمامه؛

شاه عربستان به خانم "می» متوسل شد

شاه عربستان به خانم
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 10:10

پادشاه عربستان سعودی به دنبال حمله موشکی اخیر انصارالله یمن به کاخ یمامه در ریاض، در تماس تلفنی با خانم تراز می، نخست‌وزیر انگلیس، از وی یاری طلبید.

العالم ـ عربستان سعودی

اسکای‌نیوز گزارش داد که «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، صبح امروز (پنجشنبه) با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس با موضوع ایران، تلفنی گفت‌وگو کرده است.

براساس این گزارش، ملک سلمان و می در این گفت‌وگوی تلفنی، اتهام‌های بی‌اساسی علیه ایران مطرح کرده و مدعی شدند که «جامعه جهانی بایستی درباره نقش ایران، که مخرب و تهدیدکننده صلح و ثبات در منطقه است، هشدار دهند.»

عربستان سعودی در صدد است دفاع انصارالله در برابر حملات جنگنده های ریاض به مناطق مختلف یمن، کشتار مردم و تجاوز به خاک این کشور و تخریب گسترده آن را به مسایل واهی مرتبط کند تا از فشار افکار عمومی در کشتار یمنی ها در امان باشد. به همین دلیل در تلاش است حملات تلافی جویانه موشکی انصارالله را به ایران نسبت دهد.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نخست‌وزیر انگلیس همچنین حمله موشکی ارتش یمن (وابسته به انصارالله) به کاخ پادشاهی «الیمامه» در پایتخت عربستان در روز سه‌شنبه (28 آذر ماه 1396) را محکوم کرده است.

به گزارش تسنیم، ملک سلمان، شب گذشته نیز با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد. طرفین در این گفت‌وگو، ایران را متهم به حمایت تسلیحاتی از نیروهای یمنی کرده و بر لزوم همکاری در چارچوب سازمان ملل برای مسئول شناختن ایران به خاطر آنچه نقض مکرر قوانین بین‌المللی خواندند، تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها