ادعای ائتلاف سعودی؛

ارتش یمن ۸۳ فروند موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده است

ارتش یمن ۸۳ فروند موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده است
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 11:56

سخنگوی ائتلاف سعودی برای تجاوز به یمن، مدعی شلیک ۸۳ فروند موشک بالستیک از سوی نیروهای یمنی به عربستان شد.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش الجزیره، ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سال 2015 تاکنون، حدود 83 موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده‌اند.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در نشستی خبری گفت که با شلیک موشک بالستیک ارتش یمن به ریاض در روز سه‌شنبه (28 آذر ماه 1396)، شمار موشک‌های بالستیکی که از سال 2015 میلادی به عربستان شلیک شده، به حدود 83 فروند می‌رسد و این در حالی است که شمار خمپاره‌‌هایی که به خاک عربستان اصابت کرده، به 65 هزار و 942 قبضه می‌رسد.

رسانه‌های خبری روز سه‌شنبه بعد از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در ریاض پایتخت عربستان اعلام کردند که ارتش یمن با یک فروند موشک بالستیک کاخ الیمامه در ریاض را هدف گرفته است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله نیز خبر حمله موشکی به کاخ الیمامه در ریاض را تأیید کرد. وی گفت که یگان موشکی ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک «برکان‌اچ2» به کاخ الیمامه در ریاض شلیک کرده است.

به گزارش تسنیم، عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای آل سعود نداشته است.

 مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ــ به 35 هزار و 415 نفر رسید.

پربیننده ترین خبرها