خبرنگار اعزامی العالم از آستانه:

استفان دی میستورا فردا به آستانه می رسد / ترکیه همچنان به مشارکت کردها در نشست سوچی اعتراض دارد

 استفان دی میستورا فردا به  آستانه می رسد / ترکیه همچنان به مشارکت کردها در نشست سوچی اعتراض دارد
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 13:19

هشتمین دور مذاکرات آستانه امروز با دیدارهای دوجانبه میان هیات های کشورهای ضامن صلح در سوریه مانند روسیه ،ایران و ترکیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی العالم از آستانه؛ وزیر امور خارجه قزاقستان تایید کرد  که فرستاده سازمان ملل متحد استفان دی میستورا فردا به  آستانه می رسد، نشست سوچی اواخر ماه ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می شود و ترکیه همچنان به مشارکت کردها در آن اعتراض دارد.

"احمد شاما " کارشناس وزارت امور خارجه آمریکا به نمایندگی از این کشور در هشتیمن دور مذاکرات آستانه درباره سوریه شرکت خواهد کرد

کشورهای ضامن صلح در سوریه  منتظر پاسخ ترکیه به توافق درباره 23 نماینده کردی هستند که روسیه برای حضور در نشست سوچی معرفی کرده است.

روسیه فهرستی از 1490 شرکت کننده در کنفرانس گفت وگوی ملی سوریه در سوچی را ارائه داده است.

گفتنی است؛ هشتمین دور مذاکرات آستانه امروز با دیدارهای دوجانبه میان هیات های کشورهای ضامن صلح در سوریه مانند روسیه ،ایران و ترکیه آغاز شد، هم چنین قرار است بر ضرورت مبارزه با جبهه النصره  مندرج در فهرست سازمان های تروریستی تاکید شود.

خبرنگار العالم در آستانه گزارش داد نشست امنیتی نظامی بین هیئت روسی و ایرانی برگزار شد و همچنین ( ساعت 16:30 ) نشست سه جانبه کشورهای ضامن ایران، روسیه و ترکیه پایان یافت.

پربیننده ترین خبرها