«عزیز راشد» در گفتگو با العالم:

ائتلاف سعودی بیش از 1000 روز است که در تصرف دو استان الحدیده و مارب ناکام مانده است

ائتلاف سعودی بیش از 1000 روز است که در تصرف دو استان الحدیده و مارب ناکام مانده است
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 22:17

گروه های متجاوز در حال بسیج نیروهای مزدور وابسته به خود در مرزهای دو استان الحدیده و مارب به منظور حمله و سیطره بر آن ها هستند تصمیمی که بارها و به رغم حملات گسترده ائتلاف متجاوز به یمن به فرماندهی عربستان سعودی شکست خورده است.

العالم- یمن                  

ائتلاف متجاوز عربی به یمن به فرماندهی عربستان همچنان به تلاش ها برای سیطره بر استان ساحلی الحدید ادامه می دهد . این استان با توجه به این که به دریا راه دارد و مشرف بر دریای سیاه است از موقعیت راهبردی و مهمی برخوردار می باشد. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل استان الحدیده را در اختیار دارند

عزیز راشد سخنگوی رسمی ارتش یمن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العالم گفت: متجاوز تلاش زیادی برای ورود به یمن از طریق سواحل غربی کردند ولی با شکست مفتضحانه ای مواجه شدند. ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات متجاوزان را دفع و شکست سنگینی بر آنان تحمیل کردند. البته ارتش امارات یا عربستان چنین جراتی ندارند و گروه هایی که برای ورود به خاک یمن از طریق ساحل غربی از جمله استان الحدیده بودند یک مشت مزدور بودند که خود را به بهای ناچیزی فروخته اند و البته هرگز موفق نخواهند شد.

استان مارب نیز با توجه به نزدیک بودن به صنعاء پایتخت یمن از اهمیت راهبردی زیادی برخوردار است و ائتلاف متجاوز به یمن و گروه های وابسته به آن برای سیطره بر این استان نیز تلاش زیادی می کنند ولی بعد از گذشت سه سال و بیش از 1000 روز با توجه به موقعیت جغرافیایی که استات مارب دارد و با توجه به مقاومت مبارزان یمنی هنوز نتوانستند وارد آن شوند.

شکست ائتلاف متجاوز به یمن در تصرف دو استان مارب و الحدیده در حالی است که دو طرف از لحاظ در اختیار داشتن تجهیزات نظامی و نیرو قابل مقایسه نیستند و ائتلاف متجاوز تا دندان مسلح است

پربیننده ترین خبرها