جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

تصویب قطعنامه قدس در سازمان ملل، سیلی محکمی بر آمریکا و اسرائیل بود

تصویب قطعنامه قدس در سازمان ملل، سیلی محکمی بر آمریکا و اسرائیل بود
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 22:35

مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصویب قطعنامه ضد آمریکایی در مجمع عمومی سازمان ملل را پیروزیی برای ملت فلسطین و شکستی برای آمریکا و اسرائیل خواند.

العالم-فلسطین اشغالی

 جنبش جهاد اسلامی فلسطین از تصویب قطعنامه ضد آمریکایی در مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کرد.

«داوود شهاب»، مسئول اطلاع رسانی این جنبش شامگاه پنج شنبه گفت که آنچه در سازمان ملل متحد رخ داد گامی در مسیر طولانی لغو تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس است.

وی گفت که اتفاقی که امروز در مجمع عمومی سازمان ملل روی داد، شکستی برای ایلات متحده آمریکا است.

 شهاب در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت، ملت فلسطین عملیات سازش را زیر پای خود گذاشتند و هر گونه تلاشی برای بازگرداندن این عملیات صورت بگیرد، بازگشت به توهم و خیال است.

وی تأکید کرد که مسئله قدس موضوع حاشیه‌ای نیست بلکه مسئله‌ای اصلی و مرکزی برای مردم فلسطین است و هر کس که آن را حاشیه‌ای بداند خودش نیز از صحنه حذف خواهد شد.

به گزارش فارس، احمد بن خالد، وزیر خارجه بحرین امروز در حساب توییتری خود از رویارویی با آمریکا به خاطر مسائل حاشیه‌ای و جانبی انتقاد کرد و گفت که بهتر است با ایران مقابله شود.

مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی گفت که تصویب قطعنامه قدس در مجمع عمومی سازمان ملل پیروزی برای فلسطین و سیلی بر صورت آمریکا و رژیم اسرائیل است و نشان دهند شکست آن‌هاست.

وی با بیان اینکه بای از این قطعنامه برای منزوی کردن اسرائیل استفاده شود، از مردم فلسطین خواست انتفاضه خود را تشدید کنند و به اعتراضات خود در قبال تصمیم آمریکا در مورد قدس ادامه دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه در اقدامی شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرایئل به رسمیت شناخت و خواهان انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر شد.

مجمع عمومی سازمان ملل ساعتی پیش برای بررسی قطعنامه پیشنهادی مصر در مورد وضعیت قدس و محکوم کردن اقدام آمریکا در تعیین این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل تشکیل جلسه داد و با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع آن را تصویب کرد.

پربیننده ترین خبرها