کناره گیری رائول کاسترو از قدرت به ماه آوریل موکول شد

کناره گیری رائول کاسترو از قدرت به ماه آوریل موکول شد
پنج‌شنبه 30 آذر 1396 - 22:40

 پارلمان کوبا امروز پنجشنبه دوره فعالیت این نهاد قانونگذاری را به مدت دو ماه و تا آوریل 2018 تمدید کرد؛ تصمیمی که انتقال قدرت از رائول کاسترو به رئیس جمهوری جدید را با تاخیر مواجه می کند.

العالم-آمریکا

به گزارش رویترز، مجمع ملی یا پارلمان کوبا که سالی دو بار تشکیل جلسه می دهد، این تصمیم را به دلیل تاثیرات مخرب توفان ایرما اتخاذ کرد. ایرما ماه سپتامبر این کشور و برخی نقاط دیگر قاره آمریکا را درنوردید. 
اما برخی از ناظران معتقد هستند که این تصمیم عمدتا به دلیل نگرانی در مورد ثبات در این کشور پس از آغاز روند انتقال قدرت گرفته شده است.
خبرگزاری فرانسه نیز نوشت، طبق تصمیمی که مجمع ملی کوبا (پارلمان) گرفته، رائول کاسترو ماه آوریل 2018 از قدرت کناره گیری خواهد کرد. در همان ماه نیز انتخاباتی برای تعیین جانشین وی برگزار خواهد شد. این انتخابات 19 آوریل (سی ام فروردین) برگزار می شود. 
رائول کاسترو و برادر فقیدش فیدل کاسترو حدود شصت سال هدایت این کشور را برعهده داشته اند. رائول کاسترو قرار بود اواخر ماه فوریه از قدرت کناره گیری کند. رهبران کوبا در انقلاب سال 1959 دیکتاتور مورد حمایت آمریکا را ساقط کردند.
«میگل دیاز کانل» معاون اول رئیس جمهوری از گزینه های مطرح جانشینی کاسترو است. وی یک سال بعد از انقلاب کوبا به دنیا آمده است.
کوبا پیشتر انتخابات شهرداری ها را که برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده بود، تا یک ماه به تاخیر انداخت. علت این تصمیم نیز تاثیر ایرما ذکر شده بود. «ریکاردو کابریساس» وزیر اقتصاد کوبا گفته که ایرنا 13.2 میلیارد دلار به این کشور زیان وارد کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها