تمدید ماموریت صلح‎بانان سازمان ملل در بلندی‌های جولان اشغالی

تمدید ماموریت صلح‎بانان سازمان ملل در بلندی‌های جولان اشغالی
جمعه 1 دی 1396 - 06:15

شورای امنیت سازمان ملل ماموریت نیروهای حافظ صلح این سازمان را در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه، برای 6 ماه دیگر تمدید کرد.

العالم-سوریه

در حالی که رایزنی‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه ادامه دارد، ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در بلندی‌های جولان که بخشی از آن در اشغال رژیم صهیونیستی است، برای 6 ماه دیگر تمدید شده است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که برای ماموریت حفظ آتش بس بین سوریه و رژیم صهیونیستی از سال 1974 در بلندی‌های جولان مشغول به کار بوده‌اند، روز پنجشنبه برای شش ماه دیگر ماموریتشان تمدید شد.

جولان بخشی از رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در سال 1967 بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را که متعلق به سوریه است به اشغال خود درآورد.

نیروهای حافظ صلح از ۳۱ مه سال ۱۹۷۴ به عنوان نیروی ناظر سازمان ملل متحد (UNDOF) در بلندی‌های جولان حضور دارند و بر حفظ آتش‌بس میان سوریه و اسرائیل نظارت می‌کنند.

قطعنامه شماره 350 به همین منظور به تصویب رسید و از آن 1974 به بعد، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل جهت حفظ آتش‌بس در آن منطقه مستقر شدند.

به گزارش شین‌هوا، شورای امنیت سازمان ملل ماموریت نیروهای حافظ صلح را تا 30 ژوئن 2018 تمدید کرده است.

در قطعنامه 2394 شورای امنیت سازمان ملل، از سوریه و رژیم صهیونیستی خواسته که «خوشتنداری حداکثری» نشان داده و از هر گونه نقض آتش‌بس درگیری اجتناب کنند.

پربیننده ترین خبرها