راز ناپدید شدن فعالان در امارات

راز ناپدید شدن فعالان در امارات
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 - 07:40

يک خبرنگار آمريکايي تأکيد کرد، جاسوسان مخفي دستگاه امنيت امارات، براي ارعاب مردم فعالان سياسي را در اين کشور مي ربايند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "برایان مورفی" در گزارشی که آنرا در امارت "رأس الخیمه" تهیه کرده بود، تأکید کرد: جمعیت "دعوت اسلامی" به دلیل بیان مطالبات مردم در معرض حمله قرار دارد.

وی افزود: این جمعیت اسلامی خواستار مشارکت مردم در سیاست است، ولی مسئولان اماراتی اعضای این گروه را بعنوان خرابکار تلقی کرده، که از انقلابهای عربی و گروه های اسلامگرا در کشورهای انقلابی الهام گرفته اند.

در گزارش مورفی آمده است: "شیخ سعود بن صقر القاسمی" که "شیخ سلطان بن کاید القاسمی" یکی از فرزندان خاندان حاکم را به دلیل ارتباط با درخواستهای اصلاح طلبانه در کاخ خود بازداشت و به شدت تحت مراقبت قرار داده می گوید، برخی این روزها به دنبال متزلزل کردن ثبات امارات هستند، و من به آنها می گویم که ملت امارات نیازی به درسهای دیگران ندارد.

مورفی می افزاید: مسئولان اماراتی در صورتی که صدایی برای تغییر یا اصلاح به گوششان برسد، چنگ و دندان نشان می دهند.

مورفی با اشاره به گزارش "کریستوفر دیویدسون" کارشناس امور منطقه خلیج فارس در دانشگاه "دورهام" انگلیس، می نویسد: کشورهای عربی منطقه همه تلاش خود را برای توقف زمان به کار گرفته اند، ولی ورود انقلابهای عربی به این منطقه حتمی است و حتی با توقف زمان نمی توان از آن گریخت.

این خبرنگار آمریکایی به نقل از "سالم الطنیجی" فعال اماراتی درباره موضوع لغو تابعیت فعالان در این کشور گفت: این همان کشوری است که پذیرای مردم از نقاط مختلف دنیا است، ولی اگر دستگاه امنیتی به این اقدامات خود ادامه دهد، فقط همین خارجی ها برای حکام امارات باقی خواهند ماند.

مورفی ادامه داد: مرکز حقوق بشر در امارات از ربوده شدن 5 فعال اماراتی به دست نیروهای امنیتی و مشخص نبودن محل بازداشت آنها خبر داده است .. "احمد الزعابی" رییس یک جمعیت حقوقی و قاضی سابق، و "احمد الزعابی" و صالح الظفیری" دو فعال اماراتی از جمله این افراد هستند، که به دست نیروهای امنیتی لباس شخصی ربوده شده اند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها