پوتین: راهبرد امنیتی جدید آمریکا ستیزه‌جویانه است/ شویگو: 48هزار نظامی روس در سوریه جنگیدند

پوتین: راهبرد امنیتی جدید آمریکا ستیزه‌جویانه است/ شویگو: 48هزار نظامی روس در سوریه جنگیدند
جمعه 1 دی 1396 - 17:01

رئیس‌جمهور روسیه و وزیر دفاع این کشور طی سخنرانی در کمیته وزارت دفاع، درباره مسائل مختلفی از جمله راهبرد امنیتی جدید آمریکا و بحران سوریه صحبت کردند.

العالم _ اروپا

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد نظامیان روسی که در سوریه با تروریست‌ها جنگیدند، جان صدها هزار انسان را نجات دادند.

پوتین طی سخنرانی در کمیته وزارت دفاع روسیه گفت نظامیان این کشور در نبرد با تروریسم بین‌المللی،  استقلال سوریه را حفظ کرده و راه را برای راهکار سیاسی هموار کردند.

وی درباره راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور اعلام شد، گفت: «این راهبرد ذاتی توهین‌آمیز و ستیزه‌جویانه دارد.»

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک روسیه، بازدارنده مطمئنی علیه توان نظامی آمریکاست، افزود: «روسیه باید تسلیحات اتمی "ترینیتی" خود را توسعه دهد.»

پوتین همچنین گفت برنامه تسلیحاتی جدید روسیه باید بر روی مجهز کردن نیروهای مسلح به تجهیزات و سلاح‌های نقطه‌زن تمرکز کند

وی با بیان اینکه آمریکا در حال نقض معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است تاکید کرد روسیه این حق را دارد که واکنش مناسبی به ماجراجویی آمریکا برای تضعیف معاهدات هسته‌ای و هرگونه تهدید دیگری، نشان دهد.

در ادامه این نشست «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به سخنرانی پرداخته و گفت 48هزار نیروی روسی در عملیات نظامی در سوریه حضور داشتند.

شویگو با بیان اینکه  بیش از 60هزار تروریست در سوریه کشته شدند، افزود نیروی هوایی روسیه بیش از 8هزار خودروی زرهی تروریست‌ها را در سوریه نابود کردند.

وی تاکید کرد سامانه‌های پدافند موشکی S-300 و S-400 که در سوریه استفاده شدند، باعث برتری نیروی هوایی روسیه در آسمان سوریه شدند.

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه  کارشناسان نظامی روس 6533 هکتار از زمین‌های سوریه را از مین پاکسازی کردند، اضافه کرد کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌های روسیه 100 بار به مواضع تروریست‌ها در سوریه حمله کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها