خروش میلیونی مسلمانان هند علیه تصمیم ترامپ درباره قدس

خروش میلیونی مسلمانان هند علیه تصمیم ترامپ درباره قدس
جمعه 1 دی 1396 - 21:22

مسلمانان هند امروز بعد از نماز جمعه در بیش از یکهزار شهر این کشور در اعتراض به سیاست های آمریکا علیه قدس و آرمان فلسطین تجمع کردند.

العالم ـ آسیا

شرکت کنندگان در این تجمع ها که به دعوت جمعیت علمای هند برگزار شد ، اعتراض شدید خود را نسبت به اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین اعلام داشتند.
در بیانیه ای که در انتهای این مراسم در شهرهای مختلف قرائت شد، جمعیت علمای هند به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین سازمان های اسلامی این کشور اصرار آمریکا بر مواضع خود درباره شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
بر اساس این گزارش، بیش از 10 میلیون مسلمان هندی در تجمع های اعتراضی در سراسر این کشور حضور داشتند.
تظاهرکنندگان در شهرهای بزرگ هند همچون مومبای، پونا، کلکته، گواهاتی، بنارس، حیدرآباد، بنگلور و چنای با در دست داشتن پلاکارد و پارچه نوشته های متعدد شعارهایی بر علیه تصمیم ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سر دادند.
آنها همچنین اعلام کردند که سیاست جدید آمریکا بسیار خصمانه و بی رحمانه است و صلح جهانی را به خطر خواهد انداخت.
«مولانا عثمان منصورپور» به عنوان رئیس این جمعیت در تظاهرات شهر بنارس حاضر شد و با قرائت بیانیه ای، درباره تصمیم یک جانبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اظهار نگرانی کرد. 
این بیانیه درپایان نشست مشورتی درباره فلسطین در 20 سپتامبر(شهریور) با شرکت رهبران سازمان های اسلامی، سفیران و دیپلمات های کشورهای مختلف، چهره های اجتماعی و سیاسی و روشنفکران درباره فلسطین برگزار شد،تصویب شد.
این بیانیه بر مغایرت تصمیم ترامپ با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل تاکید کرد و افزود:مسلمانان با قدرت تمام از مواضع پیشین خود درباره یک فلسطین مستقل که قدس شرقی پایتخت آن بوده ،استوار است .
آنها همچنین از دولت هند که با هم صدایی کامل با اعتراض کنندگان، بر موضع تاریخی دهلی نو مبنی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید کند.
به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل پنجشنبه شب با اکثریت قاطع علیه تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای داد.
128 کشور از 193 کشور عضو مجمع عمومی از جلمه هند به این قطعنامه که با هرگونه تغییر در وضعیت قدس مخالفت کرد، رای مثبت دادند. 
روزنامه انگلیسی گاردین امروز در گزارشی نسبت به زورگویی‌های آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تقابل سخت میان واشنگتن و جهان هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها