تهدید سناتور ارشد آمریکایی به انتقام از سازمان ملل

تهدید سناتور ارشد آمریکایی به انتقام از سازمان ملل
شنبه 2 دی 1396 - 07:17

سناتور ارشد جمهوریخواه در واکنش به قطعنامه سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ پیرامون قدس، تهدید به انتقام و بازنگری در سهم آمریکا از بودجه این سازمان کرد.

العالم ـ آمریکا

«لیندزی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا در واکنش به قطعنامه سازمان ملل علیه تصمیم دونالد ترامپ پیرامون قدس از این اقدام انتقاد کرد.
گراهام در پیامی توئیتری نوشت: برای من مهم نیست که سازمان ملل از طریق قطعنامه غیرالزام آور نارضایتی خود را از تصمیم های سیاست خارجی آمریکا ابراز کند.
وی افزود: برای من این مهم است که دلارهای مالیاتی آمریکا به سازمان مللی که غیرموثر، ضعیف در برابر شرارت و ضد یهودی است، برسد.
گراهام در پایان پیام خود تهدید کرد که کنگره در سال 2018 به موضوع سهم آمریکا از بودجه سازمان ملل وارد خواهد شد.
آمریکا بارها سازمان ملل را به دلیل اتخاذ تصمیم های مخالف سیاست های جنگ طلبانه و قلدرمآبانه این کشور تهدید به کاهش سهم خود از بودجه این سازمان کرده است.
به گزارش ایرنا، ترامپ روز 15 آذرماه و در اقدامی یکجانبه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، اقدامی جنجال برانگیز که با واکنش ها و محکومیت های بین المللی همراه بود.
روز پنجشنبه (30 آذر ماه 1396) اعضای سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان قطعنامه مربوط به قدس را با 128 رای موافق در برابر 9 رای مخالف به تصویب رسانده و اقدام دونالد ترامپ در این زمینه را محکوم کردند.
پیش نویس این قطعنامه که پیشتر از سوی مصر درباره قدس به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده بود، از سوی آمریکا وتو شد در حالیکه 14 عضو دیگر به آن رای مثبت دادند.
در حالیکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با اکثریت مثبت اعضای سازمان ملل به این قطعنامه در صحنه بین الملل بر سر موضوع بیت المقدس در انزوا ماندند، سفیر آمریکا در سازمان ملل در واکنش به این اقدام دیگر اعضای این سازمان را تهدید و به آنها هشدار داد.
نیکی هیلی به صراحت در صحن مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکا این روز و این رای را به یاد خواهد سپرد.
سفیر آمریکا در ادامه هشدارهای خود به دیگر اعضای سازمان ملل گفت: این رای باعث خواهد شد تا آمریکایی ها بطور متفاوتی به سازمان ملل بنگرند و اینکه ما چطور به کشورهایی که دراین سازمان ما را بی حرمت شمردند بنگریم و این رای به خاطر سپرده خواهد شد.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بدنبال تصویب این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت تصمیم آمریکا در خصوص قدس، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس گفت: آمریکا خود را رد صلاحیت کرد و با نقشه راه آمریکا مخالفم.

پربیننده ترین خبرها