ادعای نتانیاهو درباره گفت‌وگو با چندین کشور برای انتقال سفارتخانه‌هایشان به قدس

ادعای نتانیاهو درباره گفت‌وگو با چندین کشور برای انتقال سفارتخانه‌هایشان به قدس
شنبه 2 دی 1396 - 09:10

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای مدعی شد که با چندین کشور در خصوص انتقال سفارتخانه‌هایشان به قدس وارد گفت‌وگو شده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی ان ان اعلام کرد که اسرائیل در حال مذاکراه با «چندین کشور» در خصوص انتقال سفارتخانه‌هایشان به قدس می باشد.

با اینحال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حاضر نشد به تفکیک نام کشورهایی را که درباره موضوع انتقال سفارت با آنها وارد گفت‌وگو شده است را عنوان کند.

روز 21 دسامبر سال جاری میلادی، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب درآورد که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را رد می‌کرد.

در رأی‌گیری این قطعنامه، 128 کشور عضو سازمان ملل به نفع این قطعنامه رأی‌ دادند، 9 کشور مخالف آن رأی دادند و 35 کشور نیز رأی ممتنع دادند.

این قطعنامه هم به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسرائیل و هم تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت به قدس را محکوم کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص این اقدام سازمان ملل گفت که سازمان ملل «خانه دروغ» است و ادامه داد: «دولت اسرائیل کاملاً این رأی‌گیری را حتی قبل از به تصویب رسیدن (این قطعنامه) رد می‌کند».

با اینحال، «ابو رودینه» سخنگوی «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردا فلسطین گفت که فلسطین از حمایت جامعه بین‌الملل خرسند است و اینکه «تصمیماتی که توسط هر طرف اتخاذ می‌شود نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد که قدس طبق قوانین بین‌الملل یک منقطه اشغالی است».

بعلاوه، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل قبل از این رأی‌گیری به آنهایی که در نشست حضور داشتند، گفت که بزرگترین سهامدار مجمع عمومی سازمان ملل، این روز رأی‌گیری را به خاطر می‌سپارد.

هیلی در حالی چنین پیام تهدیدآمیزی را مطرح کرد که ترامپ چندی پیش تهدید کرده بود که کمک‌های آمریکا به کشورهایی را قطع می‌کند که به نفع قطعنامه سازمان ملل رأی دهند.

روز 6 دسامبر، ترامپ تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام کرد و به وزارت خارجه آمریکا دستور داد تا گام‌هایی را برای تغییر مکان سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اتخاذ کند.

این اقدام ترامپ موجی از انتقادات کشورهای اسلامی و کشورهای دیگر جهان را برانگیخت و به دنبال آن تظاهرات‌های اعتراضی در سراسر جهان عرب برگزار شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها