بیانیه اتحادیه اروپا علیه پیونگ‌ یانگ

بیانیه اتحادیه اروپا علیه پیونگ‌ یانگ
شنبه 2 دی 1396 - 11:11

سخنگوی اتحادیه اروپا، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را نشانه اتحاد جامعه بین المللی علیه کره شمالی اعلام کرد.

العالم - آسیا

پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا گزارش داد: تصمیم امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اتخاذ مجموعه جدیدی از تحریم‌های محدود کننده علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی)، نشانه مضاعفی از اتحاد جامعه بین المللی در پرداختن به برنامه هسته ای، تسلیحات کشتار جمعی، و برنامه موشکی جمهوری دموکراتیک خلق کره است، که حاکی از تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی شمرده می‌شود.

البته اتحادیه اروپا، قطعا تبدیل کامل این قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد را به قوانین اتحادیه اروپا در کوتاهترین زمان ممکن، تضمین خواهد کرد. شماری از این اقدامات در حال حاضر در فهرست تحریم‌های مستقل و کنونی اتحادیه اروپا وجود دارد.

به علاوه، اتحادیه اروپا همچنان به دنبال اعمال اقدامات مستقل بیشتری است که هدف آن افزایش فشار بر جمهوری دموکراتیک خلق کره به منظور وادار کردن این کشور به عمل به تعهدات حقوق بین المللی خواهد بود. این احتمال وجود دارد که اقدامات بیشتر اتحادیه اروپا، اوایل سال ۲۰۱۸ به تصویب برسد.

اقدامات محدود کننده مضاعف سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، یک پیام قدرتمند دیگر نیز به مقامات عالی جمهوری دموکراتیک خلق کره در این خصوص مخابره می‌کند که تنها راه حل ممکن، از طریق مشارکت این کشور در گفتگو‌های معتبر و معنادار با جامعه بین المللی خواهد بود.

جمهوری دموکراتیک خلق کره باید به طور کامل، بدون تاخیر، و بدون قید و شرط، به تعهدات خود بر اساس همه قطعنامه‌های مربوط شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند باشد، و از هر گونه اقدام تحریک کننده بیشتر که می‌تواند باعث افزایش تنش‌های منطقه‌ای و جهانی شود، خودداری کند. جمهوری دموکراتیک خلق کره باید در خصوص عمل به تعهدات خود، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را محقق کند و برنامه‌های هسته ای، تسلیحات کشتار جمعی و موشک بالستیک خود را به طور کامل و به شیوه‌ای قابل راست آزمایی و بدون امکان بازگشت، محقق کند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها