باد و باران هم نجاتگر تهران از آلودگی هوا نشد

باد و باران هم نجاتگر تهران از آلودگی هوا نشد
شنبه 2 دی 1396 - 12:00

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وزش باد و بارش بارانی در آخرین روز آذرماه در تهران، حکم مُسکنی را داشت که فقط چند ساعت از آلودگی هوای شهر کاست.

العالم - ایران

لیلا نظری اظهارداشت: به دنبال روند افزایشی غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون که بر اثر تردد وسایل نقلیه هنگام پدیده وارونگی و پایداری شرایط جوی به وجود آمده بود، شاخص کیفیت هوا تا عصر پنجشنبه، مقادیر بسیار بالایی تا بیش از ۱۸۰ را داشت و حتی در بعضی ایستگاه‌ها این مقدار به بیش از ۲۰۰ نیز رسید که بیانگر وضعیت خطرناک آلودگی هوا بود.

وی تصریح کرد: با شروع وزش باد و بارش باران به شدت و در زمان نسبتا کوتاهی از آلودگی هوا کاسته شد؛ به طوری که پس از ۸ روز، شاهد وضعیت پاک هوای تهران، برای ۲ ساعت بودیم اما این باد و باران نیز نتوانست شاخص ۲۴ساعته کیفیت هوای تهران را از ۱۱۵ پایین‌تر آورد تا وضعیت از نظر شاخص ۲۴ساعته در شرایط ناسالم برای گروه های حساس بماند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وی خاطرنشان کرد: با توقف وزش باد و بارش باران در روز جمعه اول دی، مجددا روند افزایشی غلظت ذرات معلق مجددا شکل گرفت؛ به‌طوری که در ساعت ۱۷ اول دی، شاخص آنلاین کیفیت هوای تهران را به عدد ۱۰۷ رساند که شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه است همچنین شاخص برخی ایستگاه های آنلاین تا ۱۵۱ نیز گزارش شد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها